Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hage?  (läst 952 gånger)

fröken fröken

• skogstokig
hage?
« skrivet: 11 maj-08 kl 22:03 »
kaninen har bott i stallet med getterna under vintern, där har han en egen liten "box" men ofta får han springa fritt och har därför vant sej vid stora ytor. Han är väldigt aktiv och springer omkring hela tiden. Blir ganska sur nu när jag har haft ut honom i sin sommarbur/ utebur som är ca 1m2... Därför får han bo kvar i stallet än, tills jag gjort en större utebur.
Kan jag bygga en hel hage åt honom utan tak? Där skulle han få hus och annat att gömma sig i, varierande underlag... det är ju lättare att bygga en stor hage om den inte har tak...
bor med lappgetter, kanin, katt och kille

dalslandsmamman

• Gäst
SV: hage?
« Svar #1 skrivet: 12 maj-08 kl 13:08 »
jag har många sektioner kompostgaller som jag satt ihop det funkar jättebra bara att man måste kolla noga så att de är väl netryckta i marken.
Jag har en hermelin och hon är inte speciellt rymningsbenägen. det beror nog på hur kaninen är. annars kanske man kan bygga något stabilare!

FridaH

• -
    • Körsbärsdalens Gotlandskaniner
« Svar #2 skrivet: 12 maj-08 kl 13:20 »
Beror på hur högt nät du har, de flesta kaniner jag haft (dvärgvädurar och gotlandskaniner) hoppar med lätthet över galler som är 1 m höga (dvs högre än kompostgaller). Detta i hagar som är runt 10 kvm, vet inte hur stort jag skulle behöva bygga för att de små rackarna inte ska tröttna och smita ut  :P
Skulle inte sätta ut kaniner obevakade i kompostgallerhagar eller dyl utan tak.

Fullt sysselsatt

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 20 maj-08 kl 08:27 »
Jag skulle inte bygga en hage utan tak men så har jag gott om rovfåglar som cirklar runt gården. De har tagit många fina höns under de åren jag hade frigående höns.

Gille

• -
« Svar #4 skrivet: 20 maj-08 kl 12:40 »
Mina små kaniner tar sig igenom maskorna på kompostgaller, och de stora hoppar kvickt över.
Kaninuppfödare och pelargontant.

Dela detta:

* Inloggade just nu

706 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser