Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kyckling maten, Bråttom!  (läst 948 gånger)

Flores

Kyckling maten, Bråttom!
« skrivet: 07 maj-08 kl 07:47 »
Mina små har precis kommit ut ur redet med mamman och jag ska ge dem mat, jag har gett dem undulatfrön, klippt gräs och startfoder men jag tycker att start fodret är i så stora bitar att jag inte vet om de kan äta dem eller inte??? (Det är första gången jag har kycklingar). Är det meningen att man ska blöta upp det? hon i butiken där jag köpte fodret sa att det inte behövdes.

Guran

• Lappland
SV: Kyckling maten, Bråttom!
« Svar #1 skrivet: 07 maj-08 kl 07:56 »
Jag blötte startfodret till en början.

bea

« Svar #2 skrivet: 07 maj-08 kl 08:35 »
Nej det ska du inte behöva.
Är det dvärgkycklingar?
Om du tycker att fodret verkar för stort så kan du ju alltid krossa det lite i en mortel eller dyl.
Lycka till med dina bebisar :)

Flores

« Svar #3 skrivet: 07 maj-08 kl 14:46 »
Blötte lite foder försäkerhetsskull... kanske oroar mig i onödan???. Det är inte hedemora/svarthönekycklingar så de är inte dvärg (även om jag tycker att de är hur små som helst...)  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

591 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser