Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mörkast dvärgkochin kycklingar brukar vara tuppar?  (läst 1729 gånger)

Tuve

• Skåne
Mörkast dvärgkochin kycklingar brukar vara tuppar?
« skrivet: 30 apr-08 kl 13:20 »
Av de fyra gånger jag haft kycklingar, köpta eller hemmakläckta, så har i stort sett alltid de mörkaste i kullen visat sig vara tuppar. Det borde inte vara så, för det finns ju vita tuppar och svarta hönor. Ändå, i min begränsade erfarenhet, av ca 30 kycklingar, har alltid de mörkaste varit tuppar.

Vad säger ni andra  - är detta bara en slump?

orloff

• Gäst
SV: Mörkast dvärgkochin kycklingar brukar vara tuppar
« Svar #1 skrivet: 30 apr-08 kl 19:28 »
Ja, det måste vara en slump eller har du kläckt samma ras varje gång??

Tuve

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 01 maj-08 kl 10:33 »
Ja, det måste vara en slump eller har du kläckt samma ras varje gång??

Jag har bara haft dvärgkochin.

Margit

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 14 maj-08 kl 20:13 »
Hej Tuve!

Denna gång fick jag 4 st. kycklingar två vita och två svarta, de svarta är definitivt tuppar så det stämde här också. Det är dvärgkochin.

Tindranu

• Småland
SV: Mörkast dvärgkochin kycklingar brukar vara tuppar?
« Svar #4 skrivet: 15 maj-08 kl 17:23 »
Vi fick en vit tupp förra året...o två svarta....
Lever ett lyckligt liv med min man på landet, med 1 katter, tre hundar, samt ett (oräkneligt!) gäng dvärgkockin i diverse roliga färger...

Dela detta:

* Inloggade just nu

607 gäster, 1 användare
Alexander G

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser