Jag har en höna som ligger på 12 ägg, vilket kanske är i det mesta laget vilket jag upptäckte efter ungefär en vecka då jag skulle försöka lysa dom. Några av äggen var hälften varma, hälften kalla. Hon hade då enbart haft spån att ligga på i redet och jag skaffade då snabbt in nytt halm och gjorde som en grop o la äggen i och det funkade bra och alla äggen är nu "genomvarma".
Nu undrar jag hur detta kan påverka resultatet. Äggen ska kläckas på onsdag. Är det stor risk att de äggen som inte varit helt varma inte utvecklts som de ska och därför dött eller kommer det göra att de tar längre tid på sig att kläckas. Jag förstår ju att jag snart får reda på resultatet , men frågar därför att jag undrar om dom ägg som inte kläcks på onsdag kanske har levande kycklingar i sig men bara behöver några dagar extra på sig eftersom de fick en "kallstart".. Och hur gör jag isåfall, hönan lär ju knappast vänta på dom och jag har ingen kläckare att lägga dom i? Tacksam om nån har några råd. Mitt försök till genomlysning funkade tyvärr inte heller så jag har ingen aning om vilka som är befruktade eller inte...