Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äntligen! Jag har blivit med kyckling.  (läst 865 gånger)

pita

• -
Äntligen! Jag har blivit med kyckling.
« skrivet: 27 apr-08 kl 15:07 »

I dag har jag och min dotter planterat humle i hönsgården. Hon ville gå in och ta en titt under en av hönorna och se om det hade kläckts någon kyckling. Hon hörde att det pep.
Och där var den, en liten blöt nykläckt silkeskyckling (brun)hur gullig som helst. :D Hönan småpratar hela tiden medans vi rotar lite under henne.

Ska gå ut om ett par timmar igen och se hur många det är då. Det är så himla spännande. Vi har fyra hönor som ruvar, så det är bara början.. //pita
« Senast ändrad: 27 apr-08 kl 15:08 av pita »
Har varit borta en längre tid och ska nu berika livet med islänning, nya höns och ett gäng får :)

AnnaSv

SV: Äntligen! Jag har blivit med kyckling.
« Svar #1 skrivet: 28 apr-08 kl 22:44 »
Åh vad det låter mysigt...

Tuve

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 30 apr-08 kl 12:23 »
Grattis!
Jag är i ungefär samma sits. Tre har det blivit hittills (under två hönor).

mollys

• Carpe Diem
    • Småland
« Svar #3 skrivet: 30 apr-08 kl 16:55 »
Åååå visst är det kul. Mina första är en vecka nu.Nästa kull kläcks om ca 2 veckor :D
Småländsk gårdsägare med man och tre barn, har Hästar,Hundar,Katter, Dvärgkochinhöns , Myskankor o 6 Får.

Dela detta:

* Inloggade just nu

627 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser