Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mönster på anorak?  (läst 3028 gånger)

myospinae

Mönster på anorak?
« skrivet: 19 apr-08 kl 21:37 »
Skulle nog kunna göra något på egen hand men ändå... : är det någon som känner till om det finns något ställe på nätet med i första hand gratismönster till en anorak? Även intresserad av gratismönster till kläder som har följande anknytningar: friluftsliv, förhistoriskt (nordiskt och naturnära folkslag från hela världen). Eller om någon har förslag på någon bra bok man skulle kunna låna på biblioteket som innehåller något av ovanstående?

pussling

• Notorisk stickare
    • Dalsland
SV: Mönster på anorak?
« Svar #1 skrivet: 22 apr-08 kl 23:38 »
Inte mönster på anorak, men  andra mönster finns hos länken nedan.
En bok som handlar om att sy som förr av enkla mönster finns nog hos bibbllan.
http://histvarld.historiska.se/histvarld/draekter/draektmoenster.html

Lycka till!
En dag utan stickning är en förlorad dag.
En dag utan ny kunskap är nästan lika illa.
LeWi=jag

annan

SV: Mönster på anorak?
« Svar #2 skrivet: 23 apr-08 kl 13:22 »
I Gynther, Elsebeth ´s  "Sy kläderna själv" (hennes ena bok för vuxna) finns ett fint mönster på anorak, och boken lånar du på bibblan med mönsterark å allt.
"jag har storslagna visioner och maxade projekt" Peps.

Dela detta:

* Inloggade just nu

689 gäster, 2 användare (1 dolda)
torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser