Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lurad ?  (läst 6121 gånger)

Lotus

• Ångermanland
SV: Lurad ?
« Svar #20 skrivet: 28 apr-08 kl 08:26 »
Håller med dig, Take!

Det kan finnas skäl till att hon inte betalat, därför skulle säljaren, givetvis, ringa upp henne och höra om något gått galet. Några telefonsamtal skulle kanske tom få köparen att få dåligt samvete om hon nu hade som avsikt att lura säljaren och kanske få henne att betala. Konstigt formulerade e-mail leder ingenstans, är jag rädd!

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #21 skrivet: 28 apr-08 kl 08:56 »
Håller med. Vet sen vi haft oseriösa kunder i företaget att det tar genast om man ringer en påminnelse ..skicka påminnelser kan man göra till dödagar, har dom inte tänkt betala så skiter dom i det!
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Sara zon 7

• Västerbotten
    • Kåtaliden Gård
« Svar #22 skrivet: 28 apr-08 kl 23:34 »
Vill bara tala om att jag också blivit lurad på pengar av en kvinna här på forumet. Jag sålde flera kaniner som jag aldrig fått betalt för. Trots flera påminnelser och löften om betalning "nästa månad" så har det inte kommit några pengar. Det är nu snart ett år sen.
Men man lär sig en läxa, numera är det förskottsbetalning som gäller.

Sara
Jag är intresserad av gamla lantraser och andra djur till husbehov. På gården finns Klövsjöfår, Gotlands- och Mellerudskaniner, Skånska Blommehöns, Skånegäss och Myskankor.

Jerker Nordlund

• 5 Mos 23:19
« Svar #23 skrivet: 29 apr-08 kl 07:22 »
Följande blåsningar och försök har jag varit med om:

* Jag köper den här idag och kommer och hämtar resten i morgon. Jag betalar då för allihop

* Tar du resten i dollar? Ok inte - nå men ta de här 3 000 som handpenning så går jag och  växlar. ...... OK här har du resten, plus de 3 500 jag lämnade i handpenning

* Räkna du om du vill, det är 60 000 kr, jag svär på diverse profeter. Va, var det bara 59 500 ?

* Du får 2 000 kr för att köra lastbilen till hamnen. Jag kör dig tillbaka så får du pengarna då.

* OK - ger du mig 24 000 kr så tar jag bilen som den är....... näää, nya däck sade vi ju.

* Du kan lita på mig,jag är inte som de andra

* Du är som en bror för mig

osv osv osv....

READ MY LIPS - NO MORE CREDIT!
« Senast ändrad: 29 apr-08 kl 07:25 av Jerker Nordlund »
Read my lips - no more interest!

Var pengar kommer ifrån

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #24 skrivet: 29 apr-08 kl 12:50 »
Oandra sidan har det hänt att jag sålt saker som jag fått betalt för men ingen hämtat  ;D Men oavsett hur goda affärer jag gjort så är det inget mot när morsan sålde en jättestor gödselhög för mycket pengar som dom kom och flyttade på ut på en åker..och sedan hämtade dom inget ;D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Körven

• Värmland
« Svar #25 skrivet: 30 apr-08 kl 10:13 »

Jag är mållös..... ::) Inte undra på att folk blir lurade!
[/quote]
Har du samma uppfattning när det gäller  detta också ?.........Inte att undra på att dom blir våldtagna,som dom klär sig.
Agent i underlättelsetjänsten.
Lurar aldrig den fattige eller förför gammla kärringar.

Sara zon 7

• Västerbotten
    • Kåtaliden Gård
« Svar #26 skrivet: 30 apr-08 kl 12:00 »
Körven - Det är samma kvinna vi råkat ut för. Mycket tråkigt.

Sara
Jag är intresserad av gamla lantraser och andra djur till husbehov. På gården finns Klövsjöfår, Gotlands- och Mellerudskaniner, Skånska Blommehöns, Skånegäss och Myskankor.

Nypålandetsfru

• Gäst
« Svar #27 skrivet: 30 apr-08 kl 12:18 »
Den person som ska skämmas i det här sammanhanget är hon som inte har gjort rätt för sig och betalat det hon fått.
Finns ingen anledning i världen om ngn sätter det i system att inte betala för sig att då vara snäll och timid.
Efter flera påstötningar som ni har gjort och inget händer får man ta till starkare metoder.
Har lust att piska upp folk som inte förstår att folk faktiskt lever av det de säljer.... >:(

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #28 skrivet: 30 apr-08 kl 12:44 »
Jepp, fram med namnet bara eller så gör man en riktigt polisanmällan.

Först lite påminnelser som jag skrev tidigare senare så ska man inte hota utan bara lägga fram namnet.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Nypålandetsfru

• Gäst
« Svar #29 skrivet: 30 apr-08 kl 13:53 »
Jepp, fram med namnet bara eller så gör man en riktigt polisanmällan.

Först lite påminnelser som jag skrev tidigare senare så ska man inte hota utan bara lägga fram namnet.
jepp raka rör!

amarantus

• Gäst
« Svar #30 skrivet: 30 apr-08 kl 14:02 »
Tycker att du absolut ska säga vilken forumsmedlem som lurat dig. Du hjälper oss andra att inte råka illa ut om du gör det :)
« Senast ändrad: 30 apr-08 kl 15:07 av amarantus »

anette i bugared

• -
« Svar #31 skrivet: 30 apr-08 kl 14:18 »
I detta läget bör du nog lägga ut namnet eftersom du annars skapar ryktesspridning där oskyldiga kan drabbas av misstanke.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Körven

• Värmland
« Svar #32 skrivet: 01 maj-08 kl 10:14 »

Är det någon som skall göra affärer med någon "dam" från Nyåker som kallar sig  Bosseslena här på forumet så begär förskotts inbetalning.
Agent i underlättelsetjänsten.
Lurar aldrig den fattige eller förför gammla kärringar.

Sara zon 7

• Västerbotten
    • Kåtaliden Gård
« Svar #33 skrivet: 01 maj-08 kl 17:13 »
Håller med, men nu har jag ändrat mina betalningsvillkor. Förskottsbetalning gäller samt delbetalning om jag ska hålla djur som inte hämtas direkt. Men som tur är verkar dom flesta ärliga, det är faktiskt enda gången jag blivit blåst.

Sara

Dela detta:

* Inloggade just nu

835 gäster, 4 användare (1 dolda)
Stengrim, skräptanten, torpjens

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser