Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Aktietips!  (läst 1472 gånger)

HJFF

• Västerbotten
Aktietips!
« skrivet: 13 apr-08 kl 18:17 »
Tänkte jag skulle tipsa om en aktie som är högintressant just nu, kortfattat håller dom på att kommersialisera en ersättning till GULD!
För er som är intresserade har dom ute sin årsredovisning nu.

www.impactcoatings.se

take

• Östergötland
    • De Klomp
SV: Aktietips!
« Svar #1 skrivet: 13 apr-08 kl 18:22 »
Jag är skeptiskt, mycket skeptiskt.

Även om deras produkt är högintressant i en del fall där man använder guld just nu så är de inte heller ensamma på den marknaden med nya lösningar.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

HJFF

• Västerbotten
« Svar #2 skrivet: 13 apr-08 kl 20:40 »
Då tycker jag du ska läsa på  :P , Impact har världspatent tillsammans med ABB på att belägga elektriska kontakter med Maxfas.

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #3 skrivet: 13 apr-08 kl 20:41 »
Ja, och, det finns andra som har patent på liknande fast tillräckligt annorlunda beläggningar. Så de kommer inte att bli ensamspelare på denna marknad.

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #4 skrivet: 13 apr-08 kl 20:46 »
Utöver detta så är det inte att rekommendera för småsparare att sätta sina besparingar i ett litet bolag med minst sagt osäker framtid. Småsparare ska sprida sina risker i mellanstora och stora bolag, alternativt ha sina pengar på räntekonto. Om du däremot sitter på 100kkr som du också kan vara utan så kan det vara spännande att satsa dem i ett mindre bolag med tillväxtmöjligheter, dock jävligt riskfyllt.

I övrigt undrar jag vad inlägget har att göra med självhushållning.

HJFF

• Västerbotten
« Svar #5 skrivet: 14 apr-08 kl 09:13 »
Nä nu! jag kom med ett litet tips om pengaplacering medans du använder ord som "ska" vem är du att tala om för småspararna var dom ska placera sina pengar?
Du rekomenderar dom att placera i större bolag, vi har ju sett vad som hänt Ericsson tex.

Alla placeringar bör ske efter en ordentlig undersökning av bolaget och på egen risk naturligtvis.

Skummade igenom trådarna före jag startade denna och fann att ni tidigare skrivit om fonder mm så jag tyckte denna kunde platsa också men är du/ni av annan åsikt så ber jag om ursäkt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

816 gäster, 2 användare
Petter B, Okulärbesiktning av Byrålåda

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser