Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  egna nachochips/tacoskal  (läst 6789 gånger)

colores

• Östergötland
egna nachochips/tacoskal
« skrivet: 06 apr-08 kl 00:13 »
någon som har nåt recept på nachochips eller tacoskal?

är hemskt förtjust i sådana, men mindre förtjust i palmolja....

går ju att göra mjuka, tortillabröd, har gjort det, men de hårda är ändå mina favoriter liksom:)

konstnär på tillfälligt studiebesök i stockholms innerstad, men snart tillbaka vid torpet i skogen:)

Sapmelas

SV: egna nachochips/tacoskal
« Svar #1 skrivet: 01 maj-08 kl 20:18 »
Det allra enklaste jag hört talas om är det du redan verkar ha testat, att man helt enkelt tar och skär egna eller färdigköpta tunna majstortillas i triangelformade bitar och friterar dem i 180 gradig olja en kort stund alternativt kör dem i ugnen och vänder dem efter ett par minuter (den hälsosamma lowfat varianten). Därefter så kryddar man dom med valfri krydda om det inte var en färdigkryddad tortilla man använde från början. Jag brukar inte så ofta köpa mjuka tortillas så jag vet inte om de också innehåller den eländiga palmoljan?

Har också sett ett recept på nätet (som jag inte hunnit testa själv) som ser gott ut och som har instruktiva bilder.  Bland ingredienserna finns "Maida" som jag tror faktiskt är hindi för fint vetemjöl (till skillnad mot Roti). Vilket gör receptet lite roligt i sig  - indiska ingredienser i indianska rätter  :)

http://www.sailusfood.com/2007/03/14/corn-chips-with-salsa-sour-cream

Lycka till!

colores

• Östergötland
SV: egna nachochips/tacoskal
« Svar #2 skrivet: 07 maj-08 kl 22:27 »
tack så jättemycket för länken. detta ska testas!
konstnär på tillfälligt studiebesök i stockholms innerstad, men snart tillbaka vid torpet i skogen:)

Dela detta:

* Inloggade just nu

606 gäster, 1 användare
GSS

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser