Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Genmapulerat foder  (läst 1107 gånger)

Tuppen

Genmapulerat foder
« skrivet: 04 apr-08 kl 23:21 »
Hejsan
Vet vi om det finns genmanipulerat innehåll i lantmännen foder?
Min andra fråga är om foderstatus till en dräktig kviga, vi har ensilage med ts halt på cirka 60%, hur mycket ensilage behöver hon och när och hur mycket kraftfoder skall hon ha? och skall man ge extra tillskott med mineraler eller annat?
Islandshöns, får, fjällkor, kalkoner och kaniner

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
SV: Genmapulerat foder
« Svar #1 skrivet: 05 apr-08 kl 00:18 »
Det Ekologiska fodret är i alla fall GMO fritt.

Det andra ?
« Senast ändrad: 25 apr-08 kl 08:51 av Rosa »
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

anders 67

• Dalarna
« Svar #2 skrivet: 05 apr-08 kl 20:28 »
Allt foder ska vara fritt från gmo,så långt det går.
Vi får inte ge våra livsmedels producerande djur i sverige gmo.
Fast det blir bara svårare att följa det,och det finns gränsvärden som inte får överskridas.
Läste i ATL idag att det fans visst spår av gmo i det ekologiska fodret också.Tråkigt.
Fjällkor,rödkullor,telemarkskor,SRB-kor,dölekor,holsteinkor, lantrasfår,höns,grönsaksodling

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
« Svar #3 skrivet: 09 apr-08 kl 16:41 »
Njae...  det finns Svenska Grisbönder som köper GMO-soja av Lantmännen.

/Rosa
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

soleskog

« Svar #4 skrivet: 13 apr-08 kl 01:24 »
Svensk Mjölk har en branschpolicy som säger nej till genmodifierad soja. Alltså inte GMO i mjölkkofoder.
mjölkbonde med robot. Även får och hästar samt en fin hop smådjur - myskanka, brahmahöns, kaniner, gris, hund och katt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

476 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser