Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  sjuk get igen!!!!  (läst 1645 gånger)

minus

• GLAMOUR VALLEY KENNEL
sjuk get igen!!!!
« skrivet: 30 mar-08 kl 15:53 »
jag har en get som fick sin första killing i januari i år. allt har varit bra hela tiden....killingen mår utmärkt.
Det ända med mammaget e att hon haft lite problem att gå,   hon har lite märkliga klövar.
Problemet är att hon blivit stångad jätte mycke av en annan get som miste sin killing.
Idag när vi kom ut till getterna står hon bara och skriker och har munnen öppen, hon är väldigt kall om nos och i munnen.
Jag får inte i henne nåt att dricka eller äta. Hon verkar lite mager ( hon diar ju sin killing fortfarande). Just nu ser det ut som hon e döende. Jag orkar inte ett dödsfall till. Vi har haft lite otur kan man ju säga. Märkte också att hon har en böld eller knuta vid nosen??
Vad sjutton ska jag ta mej till. Just nu känns det som att det redan e försent att ringa veterinären...... :'( :'(
Vad vore livet utan "hus-djur.......väldigt tomt!

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
SV: sjuk get igen!!!!
« Svar #1 skrivet: 30 mar-08 kl 18:43 »
Bild ?

Ring veterinären!
det är inte försent förrän djuret är dött....

Mvh Rosa
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

minus

• GLAMOUR VALLEY KENNEL
« Svar #2 skrivet: 30 mar-08 kl 19:00 »
har provat ringa....men här prioriteras hästar!!! Getter står längst ner på listan. Dom kan komma tidigast i morgon. >:(
vi turas om att sitta hos henne....hon har nog inte långt kvar nu :'( :'(

Gugge (klehr65)

• -
« Svar #3 skrivet: 31 mar-08 kl 00:26 »
Hur går det med geten ?

minus

• GLAMOUR VALLEY KENNEL
« Svar #4 skrivet: 31 mar-08 kl 09:10 »
Hon klarade inte sej..... :'(
Det har nog inte varit sjukdom i allafall.
Ormbett verkar det som......och hon har varit känslig eftersom hon fortfarande diar sin killing.
Nu ska jag på ormjakt i hagen.......

Gugge (klehr65)

• -
« Svar #5 skrivet: 31 mar-08 kl 09:22 »
Fy, vad tråkigt att hon inte klarade sig :'(. Det är så tungt när man mister sina djur !!
Det kan nog vara så att det är ormbett. Tycker bara att det känns tidigt för huggormen än,men du bor ju längre söderut och det har ju varit soliga dagar. Vet inte när dom brukar vakna... ???
Här i kommunen har vi ormflyttare. Personer med kunskap om ormar som kommer hem om man har problem med huggorm på tomten. Dom letar rätt på ormen och flyttar den till ett ställe där både orm och människa kan känna sig skyddade. Bra service tycker jag  :)

minus

• GLAMOUR VALLEY KENNEL
« Svar #6 skrivet: 31 mar-08 kl 11:26 »
va bra service .....hur får man tag på ormflyttare???

Dela detta:

* Inloggade just nu

1192 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser