Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Yogabröd  (läst 3305 gånger)

mimmismat

• Mimmis Mat
Yogabröd
« skrivet: 30 mar-08 kl 11:01 »
Dottern har bakat här hemma och bjöd på ett försvinnande gott bröd.

http://mimmismat.wordpress.com/2008/03/30/idas-yogabrod/

mimmismat

• Mimmis Mat
SV: Yogabröd
« Svar #1 skrivet: 06 apr-08 kl 16:57 »
Det blev ett nytt bröd idag, med vissa förändringar, men otroligt lätt att göra och sååå gott. :)

http://mimmismat.wordpress.com/2008/04/06/yogabrod-igen/

Eufemia

• Skåne
    • Naturlig Dressyr
« Svar #2 skrivet: 11 jun-08 kl 12:09 »
Nu har jag oxå provat detta bröd. Supergott!! ;D
Brinner för Naturlig Dressyr och Natural horsemanship. Uppfödare av Brittisk Korthår. Kindahöns och ryafår!

mimmismat

• Mimmis Mat
« Svar #3 skrivet: 11 jun-08 kl 17:24 »
Eufemia: Vad kul att du gillade det! Nu blir jag också sugen på sånt bröd, kanske ett bak till fredagen för då är jag ledig. :)

Eufemia

• Skåne
    • Naturlig Dressyr
« Svar #4 skrivet: 18 jun-08 kl 11:37 »
Jag har bytt ut lingonen mot mixade tranbär och det blev oxå gott (och nyttigt)
Jag undrar hur man räknar ut tiden i ugnen när man bakar tex 4 limpor på en gång. 1 timmer blir alldeles för kort iallafallmen det kan ju inte bli fyra timmar va???
Brinner för Naturlig Dressyr och Natural horsemanship. Uppfödare av Brittisk Korthår. Kindahöns och ryafår!

mimmismat

• Mimmis Mat
« Svar #5 skrivet: 18 jun-08 kl 18:46 »
Du kan använda dig av en termometer och mäta brödets innertemperatur. Brödets mitt ska visa på 95° grader då är brödet klart.
Fyra limpbröd på en gång i ugnen, även med en vanlig elugn ska det inte vara något problem bara du rymmer dem så. Öka tiden och framförallt mät kärntemperaturen.

Va gott med tranbär :)

Eufemia

• Skåne
    • Naturlig Dressyr
« Svar #6 skrivet: 19 jun-08 kl 10:48 »
Vilket bra tips!! Tack!! Då kan man kanske använda köttempen som ställs in på rätt antal grader och ringer när den är klar?
Misslyckades med FYRA limpor i går.... :'(  Brända utanpå så jag fick skala av dem ytterdelen. Jag använde då varmluftsugnen för jag trodde det var bättre när man har många limpor i.

Men det är kul att baka. Gjorde nässelbullar oxå som blev jättegoda. Enligt ett recept i en annan tråd.

mimmismat

• Mimmis Mat
« Svar #7 skrivet: 14 jul-08 kl 22:49 »
Det var verkligen synd på dina bröd. Det här brödet behöver tid på sig i ugnen, därför är det bra att titta till det och täcka över om det börjar bli för brunt. Ingen ugn är den andra lik, men använder du varmluftsugn så får du sänka temperaturen. När jag gräddar i stora restaurangugnar så sänker jag alltid tempen med ca 25°, mot vad som står angivet i recepten.

Lycka till med din bakning framöver!!

hejhopp

• Skåne
« Svar #8 skrivet: 05 aug-08 kl 09:19 »
Nu har jag också gjort brödet super gott.
Ska hem efter jobb och baka ett till.
Lantlig kvinna som önskar sig att leva på landet.

Dela detta:

* Inloggade just nu

466 gäster, 4 användare
Hästberoende, torbjorn, mohammad.mas, eriksjos

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser