Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tryckande höna - är det ruvlust?  (läst 743 gånger)

JennyN

• Jennys frön & sånt
Tryckande höna - är det ruvlust?
« skrivet: 20 mar-08 kl 18:29 »
Hej!!
En av mina hönor ligger och trycker i olika hörn i hönshuset. Inga ägg inunder. Hon har värpt ett i redet idag men ligger på andra ställen.
Är hon sjuk eller ruvsugen?
Varför ligger hon inte på redäggen eller sitt egenlagda i så fall?

/JennyN

Knopparp

• Halland
SV: Tryckande höna - är det ruvlust?
« Svar #1 skrivet: 21 mar-08 kl 16:53 »
Jag har också en höna som går sina egna vägar... Hon har i många dagar nu legat en liten stund varje dag i ett av de reden vi inte har redägg i och liksom tränat på att ruva... hon har verkligen boat till det och legat i samma rede hela tiden men det har inte kommit något ägg ifrån henne under den här tiden. Idag så lade hon sig istället i en av ankornas lådor nere på golvet (och den har redägg) och la ett eget ägg.

Det konstiga i hennes betende tycker jag är att hon är inne på sitt andra år nu så hon kan ju det där med att ruva fram kycklingar... eller så är det inte konstigt alls utan hon verkligen har planlagt årets kull redan...  ::) :P ???
Bor med make, frigående blandrashöns och Myskankor. Har även katten Sigge och en schäfertik.

Dela detta:

* Inloggade just nu

487 gäster, 3 användare
Karlsdotter, Ollefund, Tli

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser