Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  blanda ankor?  (läst 1791 gånger)

morellen

• Västergötland
blanda ankor?
« skrivet: 20 mar-08 kl 17:15 »
Hur funkar det att blanda myskankor och vanliga ankor? Kan det gå om de har gott om plats? eller är det bäst med varsitt hus och att de bara delar rastgård?

fjäderfän

SV: blanda ankor?
« Svar #1 skrivet: 20 mar-08 kl 17:30 »
så länge du inte vill ha renrasigt spelar det ingen roll.

sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #2 skrivet: 21 mar-08 kl 09:01 »
Mina ankor går tillsammans förutom under avelssäsongen då de är uppdelade i raser och färgvarianter. Jag har både stora och små ankor och det är ingen fara. Ankor trivs ju bäst när de är ett gäng.

Skytten

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 21 mar-08 kl 11:53 »
Går alldeles utmärkt att ha olika ankor tillsammans. Hur ser det ut i dammarna i olika parker eller i naturen. Det är inte så ofta att olika arter hybridiserar. Har du däremot olika raser av samma art och vill behålla dem ska du skilja dem under den tid de producerar värpägg.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

morellen

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 21 mar-08 kl 19:26 »
Tack för svaren!
Hur gör man smidigast när man sätter ihop obekanta ankor? Smyger in de nya på natten eller nått annat knep?

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #5 skrivet: 22 mar-08 kl 08:41 »
Ankor är sociala djur så det brukar gå bra att bara stoppa in nya till de andra. Jag har aldrig haft nåt problem där.

Skytten

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 22 mar-08 kl 21:57 »
Det kan bli bråk när en ny anka kommer, men det är inte särskillt farligt, om det inte finns djupt vatten, för då kan nån faktiskt drunkna. De brukar ha gjort upp på mindre än ett dygn och sen är det frid. Äldre ankor är värst. Har de mycket plats går det lättare.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Dela detta:

* Inloggade just nu

456 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser