ÅH! När/Var/Hur lär man sig att gilla det? (Och säg inte att man föds sådan, då slocknar allt mitt hopp!) LÄR MIG!
jag vet inte hur det kommer sig att jag gillar det. men ju skitigare det är ju mer intressant är det liksom. Jag gillar att se riktiga resultat! Har ju drivit och varit chef på ett stort supportföretag(mest städning alltså) och jag såg kontorsjobbet som det tråkigaste och gillar faktiskt att göra de där grovjobben.
Det är så skönt att bara få plocka bort allt, torka av allt och se hur rent det blir...att få skrubba av golv och få de skinande blanka och rena och lättstädade.att rensa avlopp.
allt luktar så gott och man känner musklerna värka i hela kroppen. och sen är det så mycket lättare att städa senare, för då är grunden gjord. som med att måla, bra underarbete ger bättre resultat.
jag tror nog man kan lära sig att gilla att städa. det handlar nog bara om att få uppleva ett bra resultat.
testa med 1 rum först. plocka bort allt onödigt, förvara ex det i en låda, ja sånt du aldrig använder. dammsuga. torka av alla ytor, väggar, fönster lister ja ALLT!!! möblerna också. tvätta av golvet ordentligt. avsluta med lite såpaavtorkning och gno upp en yta. då har du en bra smutsavvisande yta. jämför sen hur lätt det rummet är att hålla rent mot resterande, då kanske du får en "morot". men börja inte med alla rum samtidigt, utan ta ett projekt i taget och ro det i land först.