Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fårfarmare i Dalarna!  (läst 1518 gånger)

Vargflikkan

• På lätta tassar...
    • Dalarna
Fårfarmare i Dalarna!
« skrivet: 29 feb-08 kl 10:56 »
Hej alla!

Är en får intresserad tjej som nyligen flyttat ut på landet (Gustafs) och nu efterlyser jag fårfarmare i dalarna... jag vet att det ska finnas en här i Gustafs, en kvinna men vet ej hennes namn så om DU ser detta vore det kanon  :D

Jag har en dröm att en gång själv vara en fårfarmare, främst med inriktining på ull...
Jag är ganska ny inom tovning men älskar det! Och jag skulle vilja få möjlighet att kanske hjälpa till hemma hos någon med får, få lära mig allt mellan himmel o jord om får skötsel och kanske samtidigt kunna tigga till mig/ köpa lite ull då och då  ::)

Ett plus om du/ni bor i närheten av gustafs med omnejd (Borlänge, St Skedvi, Säter, Hedemora)
Naturkär dalatös med stor kärlek till lantliv och en nära kontakt med djur och skog…
Har hund, Gotlandskanin och planerar att skaffa Hedemorahöns...

Henning

SV: Fårfarmare i Dalarna!
« Svar #1 skrivet: 29 feb-08 kl 11:23 »
Hej, det finns flera trevliga fårfarmare i dina trakteter. Du kan ta kontakt med distriktsföreningen så får du reda på de mesta.

Distriktsordförande Dalarnas Fåravelsförening
Björn Torssell
Granitvägen 12
737 33 Fagersta
Tel: 070-399 88 01
E-post: bjorn.torssell@spray.se

Sekreterare
Lena Falkerström
tel 0225-77 21 09

Kassör
Torborg Sjögren
Manhemsvägen 4  h
791 32  Falun
Tel: 023-26871
E-post: torborg.sjogren@telia.com

kolarslantbruk

• KolarsLantbruk
SV: Fårfarmare i Dalarna!
« Svar #2 skrivet: 29 feb-08 kl 12:47 »
Hej

Jag är fårfarmare, om än i liten skala med mina 12 gotlandsfår. Men vi bor i skäve...
Men vi är rätt så nya inom fårnäringen. Startade upp 2005 så detta blir vår andra lammning. Man lär sig något nytt varje dag.. Men väldigt roligt är det..

MVH ELIN

Dela detta:

* Inloggade just nu

807 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser