Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ruvning  (läst 689 gånger)

Sano

• Bohuslän
Ruvning
« skrivet: 29 feb-08 kl 10:18 »
Våra höns hade helt utan synbar anledning slutat värpa - de senaste dagarna har det varit tomt i redena - men detta mysterium löste sig idag när frun hittade en hel hög med ägg gömda i ett hörn under sittpinnen.  ;D
Hm. Undrar vad de sysslar med? Samlar de ägg att ruva? Hur vet man för övrigt när en höna vill ruva? Bara på att hon ligger kvar i redet (dygnet runt med korta matpauser?) eller finns det andra tecken? Så man vet när man ska börja lägga undan ägg till henne... Borde vi kanske ha konstgjorda ägg så att hon har något kvar att ligga på när vi plockar undan de riktiga?
Vad du gör gör fullt och helt, icke styckevis och delt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

404 gäster, 8 användare (2 dolda)
TL, Budro, Imse, Palle500, tranberga, drakvinga

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser