Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gräsklippare-batteridriven ?  (läst 1827 gånger)

Phileas

Gräsklippare-batteridriven ?
« skrivet: 20 feb-08 kl 19:15 »
Behöver ny klippare till våren !
Några tips på batteridriven gräsklippare. Märken, modeller priser.......
Har letat lite på nätet men med dåligt resultat.

JO

Rödjan

SV: Gräsklippare-batteridriven ?
« Svar #1 skrivet: 21 feb-08 kl 20:24 »
Min mor har en Bosch batteridriven klippare för runt 3000. Den är fullkomligt värdelös, i min mening. Att klippa en stor yta tar evigheter pga den smala klippbredden. Batteriet räcker inte speciellt länge heller, vilket ju kan förstås. Kvalitén är plastig. Jag klipper mycket gräs på sommaren, för vi hyr ut ett hus till turister. Använder åkgräsklippare, men tycker att det är ett slöseri. Hade vi inte haft turister hade jag skitit i det. Runt mitt hus klipper jag två gånger om året.

En lie är ett mycket bättre köp om man har en liten yta att klippa. Detta är beprövat.  Om man nu måste slå alls. En äng som inte slås på ett år är otroligt vacker. Sen kan man slå av den mot hösten så den inte växer igen.
Har en liten gård. Odlar grönsaker. Har grisar, getter och höns.

Phileas

SV: Gräsklippare-batteridriven ?
« Svar #2 skrivet: 22 feb-08 kl 16:47 »
Hur gammal är den och vad är det för modellbeteckning på Boschen ?
Helt värdelös ? ?, kanske därför det är så dåligt utbud nu på batterimaskiner, fanns många fler att välja på för några år sen tycker jag.
Skulle inte vilja lämna så långt nära huset, annars får nog naturen göra sitt, det är enklast och trevligast.

JO

Dela detta:

* Inloggade just nu

528 gäster, 5 användare (1 dolda)
torbjorn, Radar, Nataks, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser