Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Omröstning

Var kan man köpa Capybarer?

priser
5 (29.4%)
var?
12 (70.6%)

Antal personer som röstat: 10

Författare Ämne:  Capybarer  (läst 111456 gånger)

Brifus

• Capybara
    • http://www.capybarasweden.se
SV: Capybarer
« Svar #880 skrivet: 20 aug-09 kl 22:14 »
Vad roligt att få träffa henne på bondens dag. Kuuuuuuuuuuuuuul. Jag pratade med någon annan, som också har minigrisar och hon sade att en minigris inte får så mång, vanligast upp till 5st eller mindre.

fortsättning följer...........................

Mvh
Janne
Capybara sökes. http://www.capybarasweden.se
Vi har gjort en egen TOOLBAR. ladda gärna ner den till er dator. http://capybarasweden.ourtoolbar.com/ Tack på för hand Mvh Janne

ledup

« Svar #881 skrivet: 21 aug-09 kl 21:18 »
Är lite seg men nu svarar jag ialla fall:

1000kr/st, Kläckta i slutet på april är de och är väll ca 80cm höga nu.

Vet inte om de går att ha med nandusarna när de blir större. Vet inte om det går nu heller, fast ungarna är ganska ängsliga av sig.
Emun är ju parlevande och jagar sina artfränder friskt (samt min sambo om han har svart keps på sig) om man har flera tillsammans när de bildat par.
Har även något vagt minne av att det står något i "strutslagen" om de bara skall hållas i par.
Så nä, jag tror inte det är något jag kan rekommendera...

Brifus

• Capybara
« Svar #882 skrivet: 21 aug-09 kl 23:35 »
Hehehe, ja då får sambon se upp. ;) eller kanske du, emun kanske har fattat tycke för din sambo ;D. (Förlåt ledup, kunde inte låta bli).

Det gör inget att du är seg i att svara, det blir så ibland, just nu så har jag en period, som haltar med en del svar. Det kommer något i mellan och så går man in för att svara på pm eller svara här och så fastnar man här eller på en annan tråd och så glömer jag att svara tex på pm:en. Varje gång jag stänger av datorn, så kommer jag på att jag glömde att svara på pm:en.

LOVAR att förs bli lite bättre på att svara alla här och på pm:en.

När jag var och hämtade mina nandusar, så såg jag att han hade emu med hängbuks svinen och DET gick jätte fint, kanske kan bero på att det just var grisar och inte struts. ;)

Ledup, jag måste kolla upp detta med plats, för just nu så har jag inget färdigt, där jag kan ha emusar, inget hus eller hägn, för hade kunnat gå med mina nandusar, så hade jag haft plats redan nu. För ett par hade ju varit jätte kul att ha, men som sagt, man måste ju ha plats att ha dom på också ;) Vi håller kontakten.

fortsättning följer...........................

Mvh
Janne
Vi har gjort en egen TOOLBAR. ladda gärna ner den till er dator. http://capybarasweden.ourtoolbar.com/ Tack på för hand Mvh Janne

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #883 skrivet: 31 aug-09 kl 22:00 »

Gris-Eva kanske droppar in här igen och kan reda ut härvan ;) ;D.

Hej hopp! Nu är jag här. ;)
Inte visste jag att ni pratade om mig i den här tråden.  ::)  ;D
För det första måste jag måste jag säga "tack för senast" till Brantas & Brifus. Det var kul att få träffa er även om det inte var så lång stund med Branats.  ;)
Jag och Brifus kunde prata en liten stund i alla fall.

Angående kullstorlek på minigris så varierar det ganska mycket, men mellan 4-7 kultingar är det vanligaste.
Jag har en gylta nu som bara fick 2 kultingar och det var alldeles lagom för henne eftersom hon är så pytteliten.
Men jag har även haft en "gammal" sugga och hon fick hela 12 st!  :o
DET däremot är väldigt ovanligt.
Men de flesta av mina suggor har fått 5-8 st.
En kull på tre st är lagom för en sugga som inte har haft kultingar förut..
Din sugga är helt normal.  ;)
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

esten

• -
« Svar #884 skrivet: 05 okt-09 kl 10:34 »
Hej !
Är det inte dax för en uppdatering , jag är spänd på fortsättningen .

smulan36

« Svar #885 skrivet: 18 okt-09 kl 13:38 »
menar du med barnens zoo

ledup

« Svar #886 skrivet: 23 okt-09 kl 22:21 »
Angående min sambo så kan jag berätta att han numera vägrar att gå in till emuna när jag tagit in dem på vintern efter ett litet missöde.
Han skulle skruva upp ett lysrör i taket i boxen men så tappade han en skruv och fick lov att gå ner från stegen och hämta den på golvet.
Han böjer sig och så sitter han plötsligt fast klämd mellan benen på en mycket lycklig emu som hittat en (i hans ögon) hukande, parningsvillig hona.
Har aldrig hört han skrika så desperat innan (sambon alltså) - Den anfaller, hjälp mig!!!

Jag fick ju en smärre skrattattack av synen så jag var väll inte så där gräsligt snabb i min räddningsaktion för att befria våldtäktsoffret. Detta tror jag fortfarande att jag inte är förlåten för än... ;D

smulan36

« Svar #887 skrivet: 23 okt-09 kl 22:59 »
hahaha som det kan gå

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #888 skrivet: 24 okt-09 kl 11:06 »
vi döööööör av skratt här hemma.  ;D ;D den där var kul!!!
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Lejonhjärta

• Västergötland
« Svar #889 skrivet: 25 okt-09 kl 23:32 »
 ;D
För dig är det bara katter. För mig är det håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent.
Bor med sambo, 2 barn, katter, hästar, kossor, getter, kaniner, marsvin, höns, gäss, ankor, bin, fiskar och hund på en liten gård lagom ödsligt på landet.

fishyerik

• Uppland
« Svar #890 skrivet: 26 okt-09 kl 14:31 »
Han måste blivit väldigt stressad, sambon alltså, att be en kvinna om hjälp när man blir utsatt för våldtäktsförsök...

Antagandet att du är en kvinna, ledup bygger jag inte på den statistiska sannolikheten när din sambo är en "han", utan det fullständigt oförlåtliga beteendet att i den situationen "avvakta" i stället för att rådigt ingripa fullständigt utan dröjsmål.

Själv skulle jag handgripligen tydligt förklara för pippin värdet  med att kolla lite mer noggrant vart man bör och inte bör försöka kliva på.

Kött är delar av djur!

Oftast gott och alltid näringsrikt!

ledup

« Svar #891 skrivet: 26 okt-09 kl 20:10 »
Jag vill faktiskt tala om att jag inte i grund och botten är ond och njuter av att se folk i nöd : För att hindra dylika ting från att inträffa informerar jag numera ALLA om vikten av att hålla sig i upprätt ställning när de rör sig inne hos emuna.
Vad gäller sambon så förstod han inte förren efteråt att det var ett våldtäktsförsök han blev utsatt för, utan han trodde det var överfall utan kärlek inblandat.
Dock har han än idag lite svårt att tala om denna händelse (och jag var väll lite ond då när jag skrattade istället för att ingripa).
Vad gäller det handgripliga var det omöjligt för den arma sambon eftersom han satt på huk med en 60kg klump ryggen och kom varken upp eller kunde krypa i väg (de kramar som attan med benen).

Brifus

• Capybara
« Svar #892 skrivet: 09 nov-09 kl 21:30 »
Hej Alla,

Tack för allt roligt ni har skrivit på tråden, men tyvärr så kan jag ej diskutera vidare ang mitt projekt här eller uppdatera hur det går.

Projekt Capybara är nu nedlagt och i övrigt så finns det inga mer komentarer jag kan göra och det FINNS starka själ till detta tyvärr.

Det är inte meningen att låta tvär eller snorkig, men det har hänt saker som jag inte kan komentera. tyvärr.

Jag är jätte ledsen över detta, men snälla ge inte upp hoppet på mig, måste nu ta en rejäl paus ifrån ALLT.

Så TACK alla. Tittar in på tråden då och då.

Många Kramar
Janne ( :'()

LillaSophie

• Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #893 skrivet: 09 nov-09 kl 22:57 »
*skickar bamsekram*
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Mårten Swärd

• Gäst
« Svar #894 skrivet: 10 nov-09 kl 06:32 »
Det var tråkigt att höra! Hoppas det ordnar sig för dig och att projektet kommer i gång någon gång i framtiden!

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #895 skrivet: 10 nov-09 kl 09:20 »
Usch så ledsamt.  :'(  Hoppas allt ordnar sig, många kramar till dig.

LillaSophie

• Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #896 skrivet: 10 nov-09 kl 13:00 »
ja, det vore kul om du i framtiden skulle känna lust och ork att dra igång igen.

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #897 skrivet: 10 nov-09 kl 18:23 »
men de va ju tråkigt.men de blir så

om du själv säger att du inte vill ha bråk, varför går du då in och skriver i denna tråden ?
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Xanna

• ingenting är omöjligt!
    • Skåne
« Svar #898 skrivet: 11 nov-09 kl 23:24 »
Hoppas allt ordnar sig och att projektet kan komma på fötter igen.
*Styrkekram*

Xanna

Izmiljotina

• Gäst
« Svar #899 skrivet: 31 dec-10 kl 13:41 »
Ja, synd att det körde ihop sig med projektet. Livet tar en del vändningar ibland som gör det tvunget att stanna till och andas om eller ta andra vägar.
Hoppas att allt ordnar upp sig för dig, Brifus. Det är alltid intressant med människor som intresserar sig för ovanliga projekt.

Ta hand om dig och gott nytt år!

Dela detta:

* Inloggade just nu

602 gäster, 4 användare
Dmslr, skogskälla, mess59, Spruce Recin

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser