Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Omröstning

Var kan man köpa Capybarer?

priser
5 (29.4%)
var?
12 (70.6%)

Antal personer som röstat: 10

Författare Ämne:  Capybarer  (läst 82898 gånger)

Torptomten

• Ljuset lyser i mörkret ...
    • -
SV: Capybarer
« Svar #900 skrivet: 31 dec-10 kl 20:03 »
 :) Såg först idag Ditt meddelande. Visst är det viktigtatt inte andra människor ger upp hoppet om en, men än mer betydelsefullt är väl att vi själva inte ger upp hoppet! Hoppas Duorkar ta Dig igenom allt och komma igen även om det kan ta tid ochvara nog så kämpigt på vägen. :P
Jag kommer att bevara denna tråd och tänk på Dig när jag funderar över mitt eget "vansinnes-projekt" .
All styrka och visdom till önskas Dig inför det nya året!!!
/Tt
Djurägare, medmänniska på landsbygden och en liten del av den oändliga Skapelsen.

Motto: Ora et Labora!

Tokyoboy

• Uppland
« Svar #901 skrivet: 13 jan-11 kl 06:40 »
Capybarer finns pa dom flesta storre djurparker har i Asien. Jag tror det var TS som skrev:

"Man får ha Capybara som privatperson, men man måste hålla Djurparksmått på inhägnaden 200m2 + 100m2 bassäng + 20m2 hus / familj = 1 hane + 1 hona + ungar. Håller man detta så är det inga problem med att hålla Capybara som privatperson."

Isafall har djuren pa svenska djurparker det extremt lyxigt! De capybarer jag har sett runt om i varlden har alltid bott manga manga djur pa mycket mindre yta, typ ett djur per 5kvm.  Men dom har alltid en liten bassang att trangas i.

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #902 skrivet: 17 aug-12 kl 19:04 »
Hur gick det med det här? Köpte du några capybarer?
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

fishyerik

• Uppland
« Svar #903 skrivet: 18 aug-12 kl 17:07 »
Hur gick det med det här? Köpte du några capybarer?

Han skrev här för nästan tre år sedan att projektet är nedlagt, hemsidan är inte heller uppdaterad sedan dess.
Kött är delar av djur!

Oftast gott och alltid näringsrikt!

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #904 skrivet: 18 aug-12 kl 17:11 »
Han skrev här för nästan tre år sedan att projektet är nedlagt, hemsidan är inte heller uppdaterad sedan dess.

Okej!
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

ChrE

• Carpe Diem!
    • Södermanland
« Svar #905 skrivet: 01 nov-12 kl 22:30 »
Tveksam till att du får ha en i Sverige. Kolla med jordbruksverket och dess hemsida.

Dela detta:

* Inloggade just nu

713 gäster, 8 användare (1 dolda)
Allam, Mikael Blomster, Palle500, MrStrix, Gröfre Slissing, carlos, Kronhjorten

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser