Hej
Den här disskusionen är ovanligt hätsk här och vissa(ingen nämd ingen glömd) tycker att det är alternativt att göra si eller så. Jag kan bara tala om att för min egen del är det INTE alternativt att leva snorbilligt(även om jag gör det trots många barn.) Nej alternativt är för mig att försöka göra så lite inverkan på miljön som möjligt och undvika att ge mina barn gift i form av konvetionellt odlade grödor,giftiga tillsatser i maten och besprutade kläder. Sedan vad andra anser är alternativt är upp till dem. Min tanke är närproducerat och gärna ekologiskt. Vi bor i hus nu för det är mycket billigare än att bo i LGHt. Vi betalar bara hälften så mycket i "hyra". Vi sparade till topplånet och har ett bottenlån som inte kostar många kronor. Men det klart är man inte beredd på att göra något jobb på huset så misstar man sig för även om du köper ett nytt hus så måste det underhållas och det kostar mer en ett par hundralappar i månaden. Dessutom så har vi på grund av en del övervikt i familjen börjat äta mindre kolhydrater och det vi ersätter med kostar lite mer än makaroner , ris och pasta. Dessutom tycker jag att vissa är lite väl orättvisa här. Räknar man för en viss summa på EN person måste detta ju kunna appliceras på flera genom att gånga det med antalet personer vilket gör att de flesta faktiskt får ganska likartade summor.
Ta hand om er
Ann