Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mina påfåglar på bild  (läst 3844 gånger)

Tuve

• Skåne
Mina påfåglar på bild
« skrivet: 08 feb-08 kl 19:58 »

fjäderfän

SV: Mina påfåglar på bild
« Svar #1 skrivet: 08 feb-08 kl 20:44 »
ser ut som dom jag har.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

ela84

« Svar #2 skrivet: 08 feb-08 kl 21:15 »
Va läckra dom e
Dar dyslexi
Fånga dagen med ett leende

Taggis

• vänner
« Svar #3 skrivet: 09 feb-08 kl 19:36 »
Dom är jätte fina Tuve !!
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Boström

• Småland
« Svar #4 skrivet: 09 feb-08 kl 19:44 »
Jättefina påfåglar du har Tuve.
Hur stora ägg lägger påfåglar?
Har hästar,kaniner & fjäderfä, bor på landet med sambo o barn.

Zalma

• Våga ta ett hopp
« Svar #5 skrivet: 09 feb-08 kl 20:37 »
Ååååh vad fina dom är!!!
Bor med maken och 3 pojkar på en liten gård med skogen runt knuten. Vi har 2 hundar, labbe och bearded collie, några blandras får, 2 minigrisar och en drös med höns : Hedemora, åsbo, svarthöns, brahma och dv kochin.

Grevegården

• Rätt fångad räcker dagen ända fram
    • Skåne
    • Grevegården
« Svar #6 skrivet: 10 feb-08 kl 08:48 »
jätte fina, min man vill ha påfåglar och det blir nog ett par till sommaren. är det någon som vet om och isåfal hur man kan kläcka fram påfåglar i kläckaren.
temperatur ant ruvdagar mm
Uppfödare av maine coon katter, pelargonsamlare, hönsälskare, fårägare, hästägare

Tuve

• Skåne
« Svar #7 skrivet: 10 feb-08 kl 19:06 »
Jättefina påfåglar du har Tuve.
Hur stora ägg lägger påfåglar?

Tack! Visst är de tjusiga!
100g ägg, sa Sabelpoot. Själv har jag bara haft påfåglar en dryg vecka, så jag vet inte värst mycket än.

jätte fina, min man vill ha påfåglar och det blir nog ett par till sommaren. är det någon som vet om och isåfal hur man kan kläcka fram påfåglar i kläckaren.
temperatur ant ruvdagar mm

Sabelpoot här på forumet kan allt det där! Kolla hennes hemsida www.sabelpoot.se

Tuve

• Skåne
Påfåglarna tutar!
« Svar #8 skrivet: 19 feb-08 kl 18:31 »
I kväll när de skulle gå och lägga sig satte de igång att tuta som aldrig förr. Under de veckor jag haft dem har jag hört något enstaka tut, och lite klickande när jag kommer med mat (eller stör dem, som de verkar tycka). Men i kväll var det tutserenad! Inte det där klassiska långdragna neeeej!, utan ett kraftigt nasalt tuut, som en gastuta. Och nån av de andra svarade med ett påfågelljud jag inte kände till sen innan, mee-ha. Jag vet inte om detta var vårkänslor, eller nåt annat. Jag trodde först att nåt rovdjur strök runt inhägnaden och störde dem, men så verkade det inte vara.
Ser fram emot våren, för då kan jag släppa ut dem, och se och höra deras naturliga beteenden.

Hönsen har redan fått börja gå ut, när jag kan hålla lite vakt. Vi har en skabbräv i närheten, så jag vill inte ta några risker. Såna sägs vara desperata nog att gå nära hus och folk. Men till våren kan jag inte hålla dem inhägnade längre, det har jag inte hjärta till.

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #9 skrivet: 19 feb-08 kl 21:41 »
Läckra är dom!!! :D
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Filip Skräplund

« Svar #10 skrivet: 19 feb-08 kl 21:42 »
Läckra är dom!!! :D

Jasså, hur tillagas dom bäst?

Det ser imponerande ut, har bara sett såna i djurparker.
Men tutandet gör väl att man bör bo rätt ensligt, och skitar dom inte ner ganska mycket om dom går lösa?
« Senast ändrad: 19 feb-08 kl 21:53 av Filip Skräplund »
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

**Sofielund**

• Västergötland
    • ***Sofielund***
« Svar #11 skrivet: 02 mar-08 kl 20:17 »
Men tutandet gör väl att man bör bo rätt ensligt, och skitar dom inte ner ganska mycket om dom går lösa?

det va just mina frågor jag tänkte ställa

kramis ulle
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

Tuve

• Skåne
« Svar #12 skrivet: 02 mar-08 kl 20:34 »
det va just mina frågor jag tänkte ställa

kramis ulle

Har inte haft dem länge nog för att uttala mig om det. Men jag tror det handlar om ens inställning. närmsta grannar är ca 400 m, så det tror jag inte är nåt problem. Vad vi själva tycker om ljudet får ni väl se om jag annonserar efter döv fågelälskare här om ett tag! ;D

Brifus

• Capybara
    • http://www.capybarasweden.se
« Svar #13 skrivet: 05 mar-08 kl 15:24 »
Tutande hörs på flera km avstånd, så 400m till grannen, jo då, han hör dom jätte fint. ;D jag har själv haft blå påfågel, dom är jätte fina och trevliga. Jag hade 1 tupp och 1 höna och dom gick lösa och jorå dom skitnarner mycket när dom går lösa, stora högar blir det också  ;D

Skall påfågeln gå lösa så bör tuppen ha mera hönor än 1 höna, hälst skall den ha 3-5 hönor, hannars kan tuppen gå iväg för att leta efter flera honor. det tipset fick jag när min tupp börja "rymma".

Mina påfåglar satte sig på hustaket när dom skulle sova för natten, men tyvärr så var räven vaken vid gryningen då när påfåglarna började leta mat,så dom blev rävmat :'( jaja räven skall ju leva den med. ;D
Capybara sökes. http://www.capybarasweden.se
Vi har gjort en egen TOOLBAR. ladda gärna ner den till er dator. http://capybarasweden.ourtoolbar.com/ Tack på för hand Mvh Janne

Dela detta:

* Inloggade just nu

509 gäster, 2 användare (1 dolda)
Hantverkare92

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser