Rovfågel

Startat av AnnikaE, 08 Feb-08 kl 14:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

AnnikaE

I dag kom årets första rovfågel på besök, som tur vad fick den inte med sig någon höna./Annika.E
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

mollys

Uuuhh hemska tanke >:(
Man tycker ju att den milda vintern borde va bra för dom, lättare att hitta föda.För då behöver dom ju inte komma till och ta våra älsklingar ;)
Småländsk gårdsägare med man och tre barn, har Hästar,Hundar,Katter, Dvärgkochinhöns , Myskankor o 6 Får.

snorpan

Usch å fy.
Jag blir alltid lika kall när jag ser dom cirkulera över ladugården,
men dom har ännu inte tagit något för mig ;)
Hus på landet, man, 2 döttrar, hund, katt och höns.

Melsäter

Läskigt är det. Hoppas att mina åtgärder i form av hängande blåa band och cd-skivor - enligt rekommendation i annan tråd - hjälper!

Kan det vara så att molnen också hindrar? De två hönor som jag fått tagna skedde på dagar med blå himmel, gissar då att duvhöken kan spana från en höjd där den inte syns. Molntäcke gör att de blir synliga/inte kan se byte? I så fall kan man släppa ut flocken i gråväder...?

Någon som har erfarenhet?
Nystart i livet med katter och höns - Sörmlandsnaturen omfamnar

Knopparp

En duvhök kom och slog en av mina Åsbohönor för ett par veckor sen... som tur var så hörde vi att det hände något utanför så vi sprang ut och skrämde därmed bort höken. Hönan miste några fjädrar, fick ett sår i kammens fäste och så blev hon ju chockad givetvis. Hon fick vila i en transportbur (för katter) med egen mat och dricka, i hönshuset ett dygn, sen ville hon inte vara instängd mer.
Hon verkar ha tappat rang efter den incidenten för det är flera som jagar henne nu så hon väljer att gå för sig själv... Sånt tycker jag inte är så kul.  >:(
Bor med make, frigående blandrashöns och Myskankor. Har även katten Sigge och en schäfertik.

tulipan

har åxå haft duvhöken på besök. Har tagit en tupp och två hönor inne hos grannen å en dvärgtupp för oss här. Har inte spelat någon större roll vilket väder det varit... sol som mulet så har han ändå slagit ner här. Och ändå har vi mycket träd å sånt i vägen.. har inte spelat någon rolll det heller.

Någon som vet hur man bäst kan hålla dom borta från gården?
Fungerar det verkligen med cd skivor å band?

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

1 148 Gäster, 1 användare
Anders Flix