Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad vet vi - egentligen?!  (läst 2265 gånger)

Moumolia

• Gäst
Vad vet vi - egentligen?!
« skrivet: 06 feb-08 kl 18:39 »
Förlagets beskrivning

Vad vet vi: Beskrivande text Vad vet vi egentligen?!

Om universum är så vilt och oförutsägbart, så fullt av möjligheter, varför är då dina tankar om ditt liv så begränsade?

Vetenskap och religion gick skilda vägar för hundratals år sedan, men de är två sidor av samma mynt. Båda bidrar till att förklara universum, vår plats i den stora planen och meningen med våra liv. Faktum är att de inte kan göra det fullständigt om de inte samarbetar. Vad vet vi egentligen?! är fylld av häpnadsväckande forskning. Med hjälp av över ett dussin forskare och teoretiker tar den dig genom kvantfysikens spegel till ett universum som är mera bisarrt och levande än du någonsin har kunnat föreställa dig.

Det här är inte en bok med definitiva svar. Det är en bok som istället för vägen visar dig de oändliga möjligheterna. Tror du att du varje dag måste gå till samma jobb, gå samma ärenden, tänka samma tankar, känna samma känslor? Dags att tänka om!

Boken bygger på den omtalade dokumentären What the bleep do we know?!. Läs mer på www.whatthebleep.com

http://www.bokrecension.se/9171306633

Tummelisa

SV: Vad vet vi - egentligen?!
« Svar #1 skrivet: 28 jan-09 kl 00:20 »
Kommer att se filmen på DVD, den är beställd. Ser fram emot den. Skulle också vilja ha boken så jag kommer att söka efter den. Visste inte att den fanns som bok ;D.
Tummelisa säger tack!
Det jag alltid sökt var enkelt och det fanns redan inom mig.

Tummelisa

« Svar #2 skrivet: 02 feb-09 kl 08:47 »
Har sökt på nätet efter boken men finner den inte.   Är slut på förlag mm.    Verkar inte gå att beställa heller - tråkigt.

Får väl vänta några år och se om den dyker upp på antikvariat.... :o  // Tummelisa

Tummelisa

« Svar #3 skrivet: 05 maj-09 kl 00:02 »
Har äntligen funnit boken på bokklubben Livsenergi  ;D 8)!
Gillar att utmana tanken o olika tankesätt. Intressant bok o bra att läsa den före filmen jag har, för den visade sig vara utan svensk text. I vanliga fall inget större problem men här handlar det om olika facktermer.
Vad vet vi -egentligen?! Inte så mycket faktiskt och kvantfysik är intressant.

Dela detta:

* Inloggade just nu

493 gäster, 2 användare (1 dolda)
torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser