Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Verknings kurser odyl??  (läst 4385 gånger)

Falin

• -
SV: Verknings kurser odyl??
« Svar #20 skrivet: 21 feb-08 kl 00:07 »
Tyvärr så kan man inte med någon metod verka bort ömfotheten,som vissa förespråkare lär ut.Det är så att vissa hästar är mer kännsliga och dom måste ha skor.

Jag tycker de här två meningarna says it all i barfota eller inte-debatten!

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #21 skrivet: 21 feb-08 kl 07:37 »
MEN dessa som tar betalt för att snacka  och gör en märkvärdig verkning som ska helst förvandla hästen..Har hört talas om massa mirakel som ska inträffa efter sånna verkningar! Typ att hästen blir 40 år och att krokiga ben på en gammal häst blir raka.. ::)
Och det ingår att hästen ska motioneras på grusväg en mil om dagen fast den är så ömfotad att den inte förmår sig att röra sig i hagen...

Ja dessa sekter, för de är verkligen sekter, går man på deras möte med öppet sinne så hör man onekligen "halleluja!" i var och varannan mening, är bra på att övertyga folk i alla fall. Även jag är en sekthatare...
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

Naturen

« Svar #22 skrivet: 21 feb-08 kl 07:41 »
Ja dessa sekter, för de är verkligen sekter, går man på deras möte med öppet sinne så hör man onekligen "halleluja!" i var och varannan mening, är bra på att övertyga folk i alla fall. Även jag är en sekthatare...

Nu ska man inte tro på alla och allt som sägs, men tycker nog att var och en ska få bedömma efter sina erfarenheter och inte bli hånade. att sko och bara tro på det kan ju med likna en sekt. min tanke..
Är en trevlig tjej med katter, hund och hästar, bor i natursköna Orsa Norra Dalarna

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #23 skrivet: 21 feb-08 kl 07:51 »
Har du exempelvis varit på SANHCP-s "väckelsemöte"?  Där får man bla höra att våra utbildade hovslagare, veterinärer m.fl. inte kan ngt alls, medan O.L. som i grunden är försäljare (det märks!!!) han kan allt och lite till. Det tycker iaf jag är ganska tragiskt.

Jag är posetiv till barfota på vilkor att hästarna verkligen klarar av det. Har sett allt för många hästar vars ägare tycker att de fungerar sååå bra barfota men i själva verket ömmar ordentligt, inte vågar sätta under sig och i vissa fall haltar tydligt.  :-\ Dessutom har många hästar blivit så mkt lugnare, tro fan det, när de har så ont i fötterna vill de inte röra sig snabbare och mer än nödvändigt...

"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

593 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser