Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  tragedi i get boxen  (läst 1303 gånger)

minus

• GLAMOUR VALLEY KENNEL
tragedi i get boxen
« skrivet: 05 feb-08 kl 12:44 »
Igår va min bock lite hängig, ville inte gå ut  från boxen... Inte ens när jag kom med godis till dom!
Efter att ha kollat honom från horn till klövar,,,,kom jag fram till att han hade nog magknip.
Jag kollade runt lite här på forumet i gamla inlägg och fick klart för mej ( tyckte jag) att det nog va så. Jag masserade honom lite på magen ,han tyckte att det var mysigt. Imorse låg han på samma ställe som igår kväll, då blev jag lite orolig. Försökte ställa honom upp, det ville han inte. Jag stack till apoteket och köpte diverse medikamenter till honom + till granngården och kolla runt efter nåt jag kunde ge honom. Gud vad ingen vet nåt om dessa underbara djur. Jag körde inom min veterinär på vägen hem och rådfråga dom. Fortsätt med massage och ge honom parafinolja. Jag bokade med dom att dom  skulle komma ut och kolla honom. väl hemma fixa jag till allting , tog även lite vatten med druvsocker och gick ut till honom........Då låg han död i boxen!!!
Allt över på mindre än ett dygn.... Jag har även kontaktat en kalle.hammarberg som kan mycke get....Han talade om för mej att det lät som om han troligtvis drabbats av urinsten, Där förloppet går väldigt fort om urinblåsan spricker!
Varför har han inte visat några tecken innan, Han var ute i hagen som vanligt bara timmarna innan....
tänk om dom kunnat tala.... så jag visste med en gång var han hade ont.  Jag e så ledsen, för han va den vackraste get jag sett :'( :'(
« Senast ändrad: 05 feb-08 kl 18:41 av minus »
Vad vore livet utan "hus-djur.......väldigt tomt!

Oskadis

SV: tragedi i get boxen
« Svar #1 skrivet: 05 feb-08 kl 12:48 »
Jag är ledsen för din skull  :'(
Kram J
Självförsörjarwannabe med katter, kaniner, hästar o litet "odlingslanne"

minus

• GLAMOUR VALLEY KENNEL
« Svar #2 skrivet: 05 feb-08 kl 12:51 »
Tack..... här kommer en bild på honom
Vad vore livet utan "hus-djur.......väldigt tomt!

Vårvind

• Lancashire Heeler, världens mesta hund
    • Skåne
    • Honey Veigas Kennel
« Svar #3 skrivet: 05 feb-08 kl 13:53 »
Stackars Stackars dig (och din lille get)  :'(
Lev idag.......imorgon kan det vara försent

So be it

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 06 feb-08 kl 16:03 »
Tråkigt och ledsamt - detsamma hände vår fina Billy, till synes frisk ena minuten dagen efter död.
Tydligen mycket vanligt och dom visar inga riktiga tecken på att dom har ont.
Hälsningar
Sofia

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #5 skrivet: 06 feb-08 kl 20:11 »
Jag har bara erfarenhet av urinsten på människa. Och jag har aldrig sett någon annan varelse insjukna så fort och så kraftigt på kort tid.

Bocken är en stor personlighet, som kan lämna ett lika stort tomrum efter sig. Full sympati!

Sajjbertjorven

• www.getter.se
    • www.getter.se
« Svar #6 skrivet: 10 feb-08 kl 13:28 »
  Jag e så ledsen, för han va den vackraste get jag sett :'( :'(

och en av de vackrast getterna jag sett också!! hoppas du mår bättre Minus!
20 Dvärggetter och några Dvärgvädurar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1781 gäster, 4 användare
Själv är bäste dräng, skräptanten, Erik Forsman, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser