Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sökfunktionen  (läst 1825 gånger)

Suresh

• -
Sökfunktionen
« skrivet: 03 feb-08 kl 05:59 »
Det nya forum är säkert bra, men jag tycker att det är en försämring att sökfunktionen har börjat sortera efter "relevans" istället för när inlägget är gjort. Förut kunde man enkelt söka på sitt eget eller andras nick och se om någon gett någon kommentar eller hälsning som rörde en.

Nu blir det 17 sidor att bana igenom för att hitta det mest aktuella. Skall funktionen sortera efter relevans borde det finnas en valknapp för att sortera om efter inläggens ålder.

Ulric Eriksson

• Gäst
SV: Sökfunktionen
« Svar #1 skrivet: 03 feb-08 kl 08:06 »
Det skulle vara käckt om man kunde sortera genom att klicka på rubrikerna i sökresultatet.

I den "avancerade" sökfunktionen som man får upp om man klickar på SÖK på den blå listen kan man välja vad man skall sortera på.

Byracka

• -
« Svar #2 skrivet: 03 feb-08 kl 11:41 »
I den avancerade sökningen kan välja hur man vill sortera resultaten.

Suresh

• -
« Svar #3 skrivet: 03 feb-08 kl 17:33 »
Tack - det där löste en del, men inte allt. Det går inte att såka på senaste inlägg, bara senaste trådar, vilket gör att evighetstrådarna hamnar ruskigt långt ner. Visserligen kan man söka på äldsta trådar också, men då försvinner inläggen  de nyare trådarna.

Ulrics förslag är bra. Det äkänns naturligt och precis vad jag försökte göära när det ursprungliga sökresultatet inte var ordnat som jag ville. Går det att genomföra stödjer jag det.

Byracka

• -
« Svar #4 skrivet: 03 feb-08 kl 17:48 »
Att de inte går att söka i senaste inlägg är absolut en brist.
Det man kan göra för att avgränsa sökningen är att bocka av <markera alla> , expandera tavlorna (tryck på det blå plustecknet ) och bocka för tavlan du vill söka på.

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #5 skrivet: 03 feb-08 kl 19:13 »
Det nya forum är säkert bra, men jag tycker att det är en försämring att sökfunktionen har börjat sortera efter "relevans" istället för när inlägget är gjort. Förut kunde man enkelt söka på sitt eget eller andras nick och se om någon gett någon kommentar eller hälsning som rörde en.

Nu blir det 17 sidor att bana igenom för att hitta det mest aktuella. Skall funktionen sortera efter relevans borde det finnas en valknapp för att sortera om efter inläggens ålder.

Man kanske borde ändra några av följande värden:

jenses

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 03 feb-08 kl 19:32 »
ja,
kanske är det värd att försöker med kombinationen 20 / 30 / 15 / 20 / 15 / 0  ???

Byracka

• -
« Svar #7 skrivet: 03 feb-08 kl 19:32 »
Det skulle vara käckt om man kunde sortera genom att klicka på rubrikerna i sökresultatet.

Så som man kan på medlems-listorna?
http://www.alternativ.nu/smf/index.php?action=mlist

Det vore smöget.

Byracka

• -
« Svar #8 skrivet: 03 feb-08 kl 19:40 »
Man kanske borde ändra några av följande värden:
Tror inte det skulle lösa problemet, finns det några andra inställningar för sökmaskinen?

Dela detta:

* Inloggade just nu

459 gäster, 3 användare
Berberis, Erik Forsman, Själv är bäste dräng

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser