Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ont??  (läst 11573 gånger)

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
SV: Ont??
« Svar #40 skrivet: 07 feb-08 kl 20:34 »
Citera
Detta svar fick jag av denna person:

"-DU gör hästen sjuk genom att vara överanalytisk och leta fel på den .
-Låt hästen vara så blir den frisk .
-Om du letar fel hela tiden så hittar du fel som inte finns eller framkallar fel genom ditt letande."

Say no more ::)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Frances

• Västergötland
« Svar #41 skrivet: 07 feb-08 kl 20:47 »
Om du vill prova ngt skumt så prova isåfall håranalys. Ja men skratta inte nu!

Homeopathuset gör det.

Jag är alltid skeptisk tills motsatsen är bevisad, men jag ger alting en chans, t.o.m. håranalys.

Analysen är slående, jag höll på att trilla av stolen  ;D Gubben hade sett sånt på hårprovet som inte kan ha varit av "horoskop" karaktär.
Han även genomskådade mitt lilla trick för jag ljög från början och sa att det var min ridhäst det gällde. Det första han frågade om jag talade sanning, för enligt honom var det frågan om en extremt vältränad tävlingshäst.
En gång tidigare hade han gjort analys på en häst med samma enorma kapacitet som min, det hade varit en galoppör som vunnit ngt ökenrally han nämnde. Och det stämde också, min häst var inte ur denna värld i sin kapacitet, han kunde jogga kilometervis med vilopuls t.ex. (kör ofta med pulsmätare)

Och så visste han direkt att han hade konstiga knölar på kroppen. Och det stämde jättebra som han beskrev. Han hade nämligen små bulor som såg ut som pärlhalsband under huden. Helskumma. Han sa att det kom från levern.
Men jag tror mer på förklaringen från veterinären som förklarade att det var en sorts virus som gjorde att det samlades slaggprodukter längs med nervbanorna. Det förklarade pärhalsbandsgrejen mycket bättre tyckte jag.

Och så kunde han se på provet att han utsattes för tungmetaller. Han frågade om vi skördade hö intill nån bilskrot eller om han hade nåt skit låg i hagen.. Vår gård gränsade till E20.

Ja, det var massor han berättade som stämde, den här hästen var mycket speciell och hade massor med väldigt unika problem. Så nog visste dom nånting.

Men sen var jag ju inte så dum att jag gick på och köpte deras "mediciner" för flera tusen.. Ville bara prova ;)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #42 skrivet: 07 feb-08 kl 21:42 »
Om du vill prova ngt skumt så prova isåfall håranalys. Ja men skratta inte nu!

Homeopathuset gör det.

Jag är alltid skeptisk tills motsatsen är bevisad, men jag ger alting en chans, t.o.m. håranalys.

Analysen är slående, jag höll på att trilla av stolen  ;D Gubben hade sett sånt på hårprovet som inte kan ha varit av "horoskop" karaktär.
Han även genomskådade mitt lilla trick för jag ljög från början och sa att det var min ridhäst det gällde. Det första han frågade om jag talade sanning, för enligt honom var det frågan om en extremt vältränad tävlingshäst.
En gång tidigare hade han gjort analys på en häst med samma enorma kapacitet som min, det hade varit en galoppör som vunnit ngt ökenrally han nämnde. Och det stämde också, min häst var inte ur denna värld i sin kapacitet, han kunde jogga kilometervis med vilopuls t.ex. (kör ofta med pulsmätare)

Och så visste han direkt att han hade konstiga knölar på kroppen. Och det stämde jättebra som han beskrev. Han hade nämligen små bulor som såg ut som pärlhalsband under huden. Helskumma. Han sa att det kom från levern.
Men jag tror mer på förklaringen från veterinären som förklarade att det var en sorts virus som gjorde att det samlades slaggprodukter längs med nervbanorna. Det förklarade pärhalsbandsgrejen mycket bättre tyckte jag.

Och så kunde han se på provet att han utsattes för tungmetaller. Han frågade om vi skördade hö intill nån bilskrot eller om han hade nåt skit låg i hagen.. Vår gård gränsade till E20.

Ja, det var massor han berättade som stämde, den här hästen var mycket speciell och hade massor med väldigt unika problem. Så nog visste dom nånting.

Men sen var jag ju inte så dum att jag gick på och köpte deras "mediciner" för flera tusen.. Ville bara prova ;)

Vad fick du pröjsa för det ??
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Frances

• Västergötland
« Svar #43 skrivet: 07 feb-08 kl 21:43 »
Det var inte billigt... 900 kr om jag inte minns fel..det var länge sen..

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #44 skrivet: 07 feb-08 kl 21:46 »
Det var inte billigt... 900 kr om jag inte minns fel..det var länge sen..

Haha ne då får det nog vara *s*

Ibland funderar jag att ta ut nån som aldrig sett hästen o be den att ta en ridtur  8)
Bara för att se om nån helt ovidkommande reagerar...
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Frances

• Västergötland
« Svar #45 skrivet: 07 feb-08 kl 22:14 »
Visst hänger dom ihop, men viruset förklarade nog saken bättre. Att levern inte funkar som den ska måste ju ha en anledning också.
O visst, dom var sjuka också, konstaterat per blodprov, EHV 4.
Den här veterinären har mitt fulla förtroende, han är nog den mest pålästa och uppdaterade veterinären som finns.  :-*

Norrsken

• -
« Svar #46 skrivet: 07 feb-08 kl 22:18 »
Visst hänger dom ihop, men viruset förklarade nog saken bättre. Att levern inte funkar som den ska måste ju ha en anledning också.

Min pålle fick en liknande reaktion när massören var ute en gång.. Fick små bulor, ca 2 cm i diameter, och lika höga,  på kroppen när hon masserade.. Hon sa att det kan hända att de reagerar så om de har nåt virus i kroppen. Hon hade varit med om några andra som reagerat så, men inte många.. Bulorna försvann ganska snabbt, men skumt såg det ut! Han tycktes dock itne speciellt besvärad av det hela, kanske undrade lite över den plötsliga nyfikenheten från oss tvåbentingar..
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #47 skrivet: 07 feb-08 kl 22:55 »
Inget flummigt svar att hästen sagt si eller så i alla fall :)

Nej nej hon ville inte ens kommunisera men min häst  ???

Frances

• Västergötland
« Svar #48 skrivet: 07 feb-08 kl 23:07 »
Hon hade väl inte kunnat tala om var felet satt  ;D Det går inte att ställa horoskop på det ;D

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #49 skrivet: 08 feb-08 kl 14:06 »
Hon hade väl inte kunnat tala om var felet satt  ;D Det går inte att ställa horoskop på det ;D
Sant så sant *S*

Veterinären var här i dag i af..
Han sa att hon har fått en smäll mot benet så detta är ett överben.
Enl honom inget att bry sej om .
Han sa att jag skulle låta henne vara mamma o sen ta tag i hältorna efter fölet är avant .
Så nu känner jag mej mkt lättare om hjärtat. :-[
Tack för allt stöd från er alla ,,det känns skönt att bara skriva ur sej i bland.
Alla hästar kan få en smäll på ett ben i hagen , inget att göra nåt åt direkt .
Jag får köpa mej en annan häst som ridhäst , eller så snor jag min gubbes tinker vallack  ;D

Frances

• Västergötland
« Svar #50 skrivet: 08 feb-08 kl 14:38 »
Citera
Veterinären var här i dag i af..
Han sa att hon har fått en smäll mot benet så detta är ett överben.
Enl honom inget att bry sej om .
Han sa att jag skulle låta henne vara mamma o sen ta tag i hältorna efter fölet är avant .
Så nu känner jag mej mkt lättare om hjärtat.
Tack för allt stöd från er alla ,,det känns skönt att bara skriva ur sej i bland.
Alla hästar kan få en smäll på ett ben i hagen , inget att göra nåt åt direkt .

Får jag säga "vad var det jag sa" ?  ;)
Ta det lugnt du med din häst. Det kan lika gärna vara så att hon mår som en prinsessa efter fölning och du har en jättefin ridhäst sen! :-*

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #51 skrivet: 08 feb-08 kl 19:02 »
 ;D jaja men jag måste ju vara nojjig med min ögonsten  :-[, vad är jag för hästägare annars ?*s*

Dela detta:

* Inloggade just nu

759 gäster, 2 användare
jörmundur, javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser