Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När sluta vända äggen?  (läst 1376 gånger)

Anna

• -
När sluta vända äggen?
« skrivet: 25 jan-08 kl 12:30 »
Har en cuvatutto 54 igång med ägg jag fick skickade av en här på forumet via posten. Det verkar vara liv på g i de flesta av äggen så det ska bli spännande att se resultatet. Nu till min fundering. Man ska ju sluta vända äggen vid18:de dygnet. Men när blir då det? Jag startade kläckaren på en onsdag och på onsdag till veckan ska det kläckas. Då borde ju söndagen bli 18:de dygnet. Jag vet att man ska ta bort mellanväggarna, fylla på vatten och så och sen inte röra mer förrän det är klart, men ska äggen vändas nå't på söndagen eller inte? Vi ska bort över helgen så på lördagen har jag fixat en som ska komma och vända äggen (ingen helautomatisk alltså). Behöver de vändas även på söndag? Vi är inte hemma förrän på em/kvällen igen och då hade jag tänkt ta bort mellanväggarna osv.
Anna
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
Re:När sluta vända äggen?
« Svar #1 skrivet: 25 jan-08 kl 22:43 »
Om jag förstår det hela rätt så är lördagen den sista dagen då du vänder äggen :)
Låt det hela vara sedan!!!!!!!!!!!!!!......................så sköter sig allt av sig själv!
Anna
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

516 gäster, 3 användare
Nina W, Be, Karlklot

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser