Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Betäcker tuppen höns av annan ras??  (läst 2110 gånger)

pima

• Bor på en liten gård med min man och 2 barn.
    • Södermanland
    • Gård Jakobsberg
Betäcker tuppen höns av annan ras??
« skrivet: 23 jan-08 kl 11:45 »
Hej, en lite fråga om höns.

Jag har 7hönor och 4 tupper av okänd ras, ser ut som vanliga höns och vanliga tuppar (någon gammal lantras?)
Bifogar bilder så ser ni själva.

Vet en tjej som ska flytta och har 4 hönor (+ en tupp men den kan vi ju inte ta) hon vill bli av med (jag känner att vi behöver lite nytt blod i hönsgården).
Hennes höns är av rasen Brahma har jag för mig, + en stor kockin.

Går det att blanda dessa raser, betäcker våra tuppar de nya hönorna trots att de är av olika ras?
Strävar efter att bli självförsörjande på i första hand mat.
Söker någon händig, likasinnad som vill bo i en liten enkel stuga på gården och hjälpa mig förverkliga min dröm.

amarantus

• Gäst
SV: Betäcker tuppen höns av annan ras??
« Svar #1 skrivet: 23 jan-08 kl 12:46 »
Hej, en lite fråga om höns.

Jag har 7hönor och 4 tupper av okänd ras, ser ut som vanliga höns och vanliga tuppar (någon gammal lantras?)
Bifogar bilder så ser ni själva.

Vet en tjej som ska flytta och har 4 hönor (+ en tupp men den kan vi ju inte ta) hon vill bli av med (jag känner att vi behöver lite nytt blod i hönsgården).
Hennes höns är av rasen Brahma har jag för mig, + en stor kockin.

Går det att blanda dessa raser, betäcker våra tuppar de nya hönorna trots att de är av olika ras?

ja de betäcker över rasgränserna! men att gå ihop annars går ju bra så länge det inte skiljer för mkt i storlek för en tung rastupp ska inte hoppa på en Chabo ex :-\

Dela detta:

* Inloggade just nu

699 gäster, 3 användare (1 dolda)
PlayamoTreBy, Hantverkaren

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser