Ja det var också min tanke att hon blivit stressad eller typ stångad av getterna. Dom kan ju va rätt framfusiga

MEN... jag har en JÄTTE ROLIG nyhet. För två timmar sen lammade en annan tacka och hon däremot fick en välskapt fin liten lammunge! Jag är såååå stolt
Denna gång hann jag också va med. Igår då detta tragiska hände så läste jag runt på forumet och hittade någon som skrev en jätte bra sak. Tecken på att det är nära... fyllda ljuver bl.a jag hastade ut direkt och hittade då två tackor som uppenbart var mkt nära och tog in dom... och jag hade rätt... idag fick den ena av dom, så hon är ensam med det lilla lammet och allt går bara fint!
Ni kanske tycker att "hon verkar inte alls ha någon koll" och ärligt NEJ, jag har inte det. Saken är den att i mitten på Oktober så övertog vi 5 tackor av en nära vän. Han skulle avveckla sina får eftersom han jobbar inom testbranchen. Iallafall så trodde han inte att dom tackorna var dräktiga men han var osäker.
Han hade haft en gutebagge under en tid på sensommaren men trodde inte att det blivit nåt. Personligen så tycker jag att det är lite väl tidigt för dom att föda nu eftersom vi har vår kallaste tid nu här uppe i norrbotten. Men tack och lov att dom kan vara inomhus i god värme.