Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sy tillsammans i sommar - flyttat till augusti!!  (läst 15288 gånger)

manna

• -
SV: Sy tillsammans i sommar?
« Svar #20 skrivet: 11 feb-08 kl 08:51 »
Är det någon som kan säga ungefär när och var detta kommer äga rum?

Jag tänker mej att vi träffas i sommar...

...i en liten by mellan Kalmar och Karlskrona :)
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #21 skrivet: 11 feb-08 kl 12:19 »
Om man får komma med ett önskemål...  :-[  ... så skulle jag gärna se att träffen blir av antingen i början av juni eller i slutet av augusti... har svårt att komma ifrån under högsäsongen... och jag vill hemskt gärna vara med!
solkatten, jag åker gärna med dig, om det blir så att jag kan komma!
Höns, stickning och pelargoner

nysse

« Svar #22 skrivet: 22 feb-08 kl 11:59 »
Kanon ide..... Jag syr inte kläder, men nästan allt annat. Stickar och virker en del ochså.
Skulle ochså ville leve på det i fremtiden.

manna

• -
« Svar #23 skrivet: 26 feb-08 kl 12:10 »
Om man får komma med ett önskemål...  :-[  ... så skulle jag gärna se att träffen blir av antingen i början av juni eller i slutet av augusti... har svårt att komma ifrån under högsäsongen... och jag vill hemskt gärna vara med!

Om då jag oxå får komma med ett önskemål, så röstar jag för att syträffen blir av i början av juni. Inte för att jag inte kan någon annan tid på sommaren, men för att då slipper jag vänta så länge med att åka på äventyr.  ;D
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

vildblomma

• Gäst
« Svar #24 skrivet: 26 feb-08 kl 14:23 »
Jag är också intresserad, har heller ingen symaskin, men jag syr gärna för hand.

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
« Svar #25 skrivet: 26 feb-08 kl 14:36 »
Jag är lite sugen... jag är inte så himla bra på att sy, utöver raka stycken, men jag skulle jättegärna vilja sy lite mera kläder. Har en såndär figur som inte passar i några normala köpe-storlekar (liten o rund...), så just att kunna anpassa mönster skulle vara en höjdare. Men jag vet inte alls hur sommaren ser ut med jobb o semester o andra aktiviteter. Juli är förmodligen lättast för mig att komma ifrån.

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #26 skrivet: 27 feb-08 kl 07:43 »
Oj, jag får nog bygga om lagården till syateljé... ;D
Omvänd från rik, anställd, stressad & frustrerad storstadsbo till fattig, lugn & glad egen företagare, tillika självhushållare i glesbygd med fru, katter, odlingar, får, mjölkgetter, kaniner, bin och höns.
Bloggar sen flera år om självhushållning på www.ekoplantan.se

zakko

• Västergötland
    • Kreativitet & landsbygdsliv
« Svar #27 skrivet: 27 feb-08 kl 11:23 »
Jag vill göra vara med då ni kommer till statiet "bygga egna tyger".
Lin och nässlor = intressant!

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #28 skrivet: 27 feb-08 kl 12:59 »
Låter jätteroligt! Hinner jag så hänger jag med...
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #29 skrivet: 01 apr-08 kl 15:22 »
Det kanske är dags att börja planera lite..? Har läst igenom tråden och räknat till sammanlagt 15 mer eller mindre intresserade personer vilket känns både jätteroligt och alldeles för många :). Om jag helt drastiskt föreslår en helg så får vi se var vi landar. Ni som kan 7-8 juni, antingen en av dagarna eller båda, räck upp en hand!
Omvänd från rik, anställd, stressad & frustrerad storstadsbo till fattig, lugn & glad egen företagare, tillika självhushållare i glesbygd med fru, katter, odlingar, får, mjölkgetter, kaniner, bin och höns.

bondelinda

• Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #30 skrivet: 02 apr-08 kl 08:55 »
Preliminär boka mig!  ;D Jag vill gärna samåka med någon nerifrån sjuhärad ;)
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
« Svar #31 skrivet: 02 apr-08 kl 10:19 »
Preliminärboka mig med. Jag kan ta med mig fler från 7härad.

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #32 skrivet: 02 apr-08 kl 21:34 »
Jajamensan, nu står ni på listan ChristinaR och bondelinda :D

bondelinda

• Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #33 skrivet: 03 apr-08 kl 08:58 »
Jajamensan, nu står ni på listan ChristinaR och bondelinda :D
  ;D

Är det någon som vill ha köpt tyg från tygriket i Mark - förboka då! (jobbar granne med skroten)

ChristinaR - får jag åka med dig då!

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
« Svar #34 skrivet: 03 apr-08 kl 09:03 »
  ;D

Är det någon som vill ha köpt tyg från tygriket i Mark - förboka då! (jobbar granne med skroten)

ChristinaR - får jag åka med dig då!

Oj, tyg ska jag ju ha oxå! Har en del i gömmorna, ska inventera dem först.

Visst kan du åka med mig! Jag har plats för en el två till (utöver bondelinda, alltså), beroende på hur många symaskiner och tygpackar som ska få plats ;)

vildblomma

• Gäst
« Svar #35 skrivet: 04 apr-08 kl 15:34 »
Attans, det är jobbhelg för min del, men jag skall försöka byta helg med någon , för det vore kul att kunna vara med, om man kan anmäla sig lite senare i så fall.
Om jag kan så åker jag ju från sjuhärad också, så då kan jag ju ta med mig någon också i så fall.

KAJ

« Svar #36 skrivet: 04 apr-08 kl 21:50 »
Hej!

Jag skulle också vilja hänga på, kan båda dagarna. Kör från Lundatrakten om någon vill åka. Har plats för 3-4 personer, lika många symaskiner o mängder av tillbehör  ;)

MVH Karin

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #37 skrivet: 05 apr-08 kl 14:04 »
Jag kan inte den helgen. Vi har ett arrangemang på gården som varar en vecka och som slutar den 8 juni.  :-\
Höns, stickning och pelargoner

vildblomma

• Gäst
« Svar #38 skrivet: 05 apr-08 kl 15:30 »
Nu har jag kollat och jag kan tyvärr inte byta bort min helg så jag får nog stå över.
Hoppas i alla fall ni får en givande helg.

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #39 skrivet: 06 apr-08 kl 08:23 »
Okej, det har gått några dar och så här ser det ut...

Helgen 7-8 juni
KANChristinaR, KAJ och bondelinda 
KAN INTE - yrian och vildblomma

Eftersom ingenting är bestämt så frågar jag nu vem kan helgen den 14-15 juni?

Dela detta:

* Inloggade just nu

451 gäster, 2 användare (1 dolda)
Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser