Oj vad långt detta blev...
Alltså detta är mitt jätteproblem just nu med boxar. Jag har en stor box som jag delat av i tre delar. En lite större del och två mindre. Har tre getter och en kastrerad bock. I höstas när jag började ha dem inna på nätterna så hade jag en Wilma och Siri i de små "boxarna" och Ragnar och Titti i den stora ända tills de för en vecka sedan, då det var så dåligt väder att jag inte tog ut dem en dag, gick bärsärk och Ragnar och Titti klämde sig igenom gallret till de andra, som flydde i panik. När jag kom ut låg Ragnar och Titti i den ena mindre "boxen" och Wilma och Siri ihop i den andra lilla "boxen" och de hade bråkat så det var lite blod på väggen (hittade inte vems det var, kanske bara näsblod) och de hade förstört lite av varje. Försökte skärma av med mer galler och det funkade en dag. Sedan hade Ragnar tagit sig in igen, (hur han nu lyckades, han är ju ganska fet) och bråkat. Så till det som stör mig mest nu är att för att han ska kunna vara inomhus hos sina getter utan att skada dem så måste jag ha honom bunden under natten. Jag mår inte alls bra av det. Innan hade jag honom bara bunden en liten stund så Titti fick äta ifred och så släppte jag honom. På dagarna har jag alla ute i hage och då går han ju löst. Jättejobbigt. Hoppas våren kommer snart så jag kan ha dem ute hela tiden...
Vad jag förstår så får man ha djur uppbundna om de får avbrott, förresten.