Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nålbindning i västra götaland  (läst 1725 gånger)

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
Nålbindning i västra götaland
« skrivet: 15 jan-08 kl 23:22 »
Hej!

Min älskade hustru bad mig fråga om det är någon i västra götaland som kan tänka sig visa grunderna i denna teknik för henne?

Tack på förhand!

Edgar

Smultronbarn

Re:Nålbindning i västra götaland
« Svar #1 skrivet: 16 jan-08 kl 00:31 »
Hej!
Jag kan tyvärr inte nålbinda själv, men vet att medeltidföreningen Gotvik har en massa duktiga hantverkare som kan detta! De har sin föreningslokal centralt på Hisingen i Göteborg.
Kolla adressen: http://www.gotvik.nordmark.org/
Där finns kontaktuppgifter, kalendarium mm.
Lycka till!  :)

Grelbers-stock

Re:Nålbindning i västra götaland
« Svar #2 skrivet: 16 jan-08 kl 08:46 »
Sara Thorn kör helgkurs på SV i vår i Gbg, (www.sv.se)och jag kör en intro/snabbkurs (3h) på www.2knit.se

Smultronbarn

SV: Nålbindning i västra götaland
« Svar #3 skrivet: 03 feb-08 kl 15:22 »
Det var flera av studieförbunden i Göteborg som hade kurser, kommer inte ihåg vilka, men kolla upp alla studieförbund du kan komma på. Alla finns nog på nätet.
Lycka till med nålbindningen!  :)

ydder

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 10 feb-08 kl 15:52 »
 :D

Jag har nålbindningsnålar i Bokträ,Rönn,Älgben och Älghorn
  Skicka mig ett mail,910.56168@skebo.ac

MVH. YDDER

helenas

« Svar #5 skrivet: 16 feb-08 kl 21:54 »
Hej, har ni hittat någon nålbindningskurs ännu? Jag bor i Göteborg och lär annars gärna ut grunderna i nålbindning så gott jag kan om din fru är intresserad.
/Helena

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #6 skrivet: 16 feb-08 kl 22:37 »
Hej, har ni hittat någon nålbindningskurs ännu? Jag bor i Göteborg och lär annars gärna ut grunderna i nålbindning så gott jag kan om din fru är intresserad.
/Helena

Skickat pm till dig!

Edgar

Dela detta:

* Inloggade just nu

589 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser