Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ekologiska tyger och stoppning i Göteborg?  (läst 1902 gånger)

nikos

Ekologiska tyger och stoppning i Göteborg?
« skrivet: 09 jan-08 kl 11:15 »
Hej!
Jag skulle vilja sy mjukisdjur i ekologiskt tyg och även hitta något ekologiskt att stoppa dom med. Har sökt runt på internet i jakt efter nån affär här i Göteborg som skulle kunna ha det men har inte lyckats.
Så är det nån som känner till nån skulle jag bli väldigt glad!

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
Re:Ekologiska tyger och stoppning i Göteborg?
« Svar #1 skrivet: 09 jan-08 kl 11:21 »
ah.. läste garner
de vet jag var det finns i göteborg
om du går o pratar med henne
hon kanske vet
en trappa ner vid masthuggstorget
i skivhuggets gamla lokaler, där på hörnet

Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

koko

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 09 jan-08 kl 11:33 »
Använd överbliven ull till stoppning! Jag har börjat med detta precis och tycker det är ett bra alternativ.

Guld

• Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 09 jan-08 kl 23:34 »
När jag gick på skinnsömnadskurs var det några som sparade kortare garnbitar och hade som fyllning, bitarna kom ifrån sk bollkuddar och då blir det alltid spill i kanterna och ludd när man fiffar till dem.
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

nikos

« Svar #4 skrivet: 14 jan-08 kl 20:34 »
:-) tack för tipsen!

Dela detta:

* Inloggade just nu

634 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser