Vi har haft problem med räv här under en månads tid ungefär. Blivit av med alla mina höns och duvorna passade då på att smita...
Räven har också dödat 8 kaniner för mig... Tre st i bur och två som satt i en box brevid getterna och sist nu tre st som satt i mitt kaninstall. När han tog kaninerna i stallet var min sambo ute och eldade på tomten 10mt bort. Då misstänkte vi att räven måste vara sjuk.
Han verkar inte orka bära iväg mina frassar (ca 5kg) utan har bara tagit med sig de mindre.
Enligt jägarna här så har vi inte haft rävskabb här på minst 20 år.
Men min sabo såg räven för ca 2dagar sedan gå efter vägen och han hade inte mkt svans kvar

En liten tuss längst ut på svanstippen.
Har satt upp en stor rävfälla. Har nu haft den upp i ca 4dagar men ingen räv... La in ena huvudet från min frasse och har även lagt uppblött hundfoder längst in i fällan. Fick tipset att "leda" in räven med hjälp av små god mitar utanför och hela vägen in... Men hittills ingen räv.
Några andra ideer?
Han är ju inte speciellt rädd av sig så det spelar ju ingen roll om man är ute eller inne. Har iaf försökt att ha hundarna inne så mkt som möjligt.
Hur lätt smittar detta? Har 4 hundar och 5 katter men ingen har visat några teckan på skabb. Kan getterna och kaninerna få skabb också?