Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kan hönor värpvägra?  (läst 928 gånger)

sallyomolly

• Gäst
Kan hönor värpvägra?
« skrivet: 08 jan-08 kl 14:53 »
Flyttade en höna för ett par veckor sedan, hon slutade då att värpa. Sen dess har hon värpt 1 ägg från pinnen. Det nya redet vägrar hon att gå in i. Kan de sluta värpa för att de ratar redet?

Simon

• Gäst
Re:Kan hönor värpvägra?
« Svar #1 skrivet: 08 jan-08 kl 15:01 »
Troligen beror det på att hon blivit flyttad... kommer säkert igång om några veckor..Att de skulle sluta värpa pga ett nytt rede tror jag absolut inte... När det väl behövs så kommer hon nog använda det  :)
/ Simon

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
Re:Kan hönor värpvägra?
« Svar #2 skrivet: 08 jan-08 kl 16:29 »
Flyttade hönor behöver lite tid på sig att acklimatisera sig på sitt nya ställe.

Vi hämtade en vuxen höna den 9:e september och hon började värpa hos oss för ca två veckor sen.
(Till min glädje är denna blandis en grönvärpare  :D)

Mina höns fick även ett till värprede i går och där ligger dom gärna.  ;)
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

824 gäster, 2 användare (2 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser