Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Full på vattenkefirdricka?  (läst 3131 gånger)

Falin

• -
Full på vattenkefirdricka?
« skrivet: 19 dec-07 kl 16:04 »
Nä, det blir man kanske inte, men visst måste det vara alkohol i den? Det känns så i alla fall. Är det någon som kollat? (Dvs, vågar jag dricka ett par glas till lunch och sen sätta mig i bilen....?)

Eulalia

• Gäst
Re:Full på vattenkefirdricka?
« Svar #1 skrivet: 16 jan-08 kl 16:37 »
ja det är alcohol i vattenkefir, speciellt om den stått o fermenterat några dagar med grynen. Och om du har den i rumstemp efteråt så jäser den vidarerätt bra, så länge den har socker att konvertera..om jag har förstått det hela rätt :-)

Skytten

• Skåne
Re:Full på vattenkefirdricka?
« Svar #2 skrivet: 28 jan-08 kl 10:33 »
Koka in lite vassle och tillsätt kefiren, så kan du mycket väl lyckas att bli tillräckligt påverkad för att inte ta bilen.  
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Sanna95

SV: Full på vattenkefirdricka?
« Svar #3 skrivet: 04 feb-08 kl 19:19 »
Hm  ???

Vad är detta för något?
Har aldrig hört något som heter så.

Eulalia

• Gäst
SV: Full på vattenkefirdricka?
« Svar #4 skrivet: 06 feb-08 kl 21:23 »
hej Sanna85, här finns lite mer info
http://www.alternativ.nu/smf/index.php?topic=14834.0

Dela detta:

* Inloggade just nu

484 gäster, 1 användare
addebadde

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser