Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hönshus  (läst 6270 gånger)

Sess

• Dalarna
    • Min sida
Re:hönshus
« Svar #20 skrivet: 18 dec-07 kl 19:30 »
Skickar me en länk till min sida där det finns bilder på mitt hönshusbygge i vintras ifall du vill kika  :)

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=140319
Mina djur: Höns (Grönvärpare)

Virvel

« Svar #21 skrivet: 19 dec-07 kl 19:33 »
Tack johe71 för det konkreta svaret!
 5% av golvytan -kan det bli klarare än så  :-*

Sess -Äntligen! Bilder att frossa i!! Jätte inspirerande!
Super läckert med att fönstret satt så lågt!

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
« Svar #22 skrivet: 19 dec-07 kl 19:44 »
Mera bra att veta. :)

13 § Fönster, belysningsanordningar och elektriska ledningar som djuren kan nå ska vara försedda med lämpliga skydd eller vara utförda så att skaderisk inte föreligger.
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

Simon

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 19 dec-07 kl 20:21 »
Detta gäller väl bara små hönshus? De hönsplågerianstalter som jag har sett har mig veterligen inga fönster. Det skulle vara i taket i så fall. (För de vill väl inte att någon ska kunna kika in på de stackars djuren.) Hur kan myndigheterna vara så petiga med små hönsgäng när det finns höns-KZ på andra ställen?

Finns anledningar att man inte har fönster..eller att man täcker över de man har.. det kanske fungerar med en hobbyflock men inte industriellt...  ::)

Har du varit inne i ett hönseri? Eller vad får dig att uttrycka dig som du gör  ???

Dela detta:

* Inloggade just nu

764 gäster, 1 användare
Biofilo

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser