Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vår tupp är en "Galning"  (läst 1093 gånger)

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
Vår tupp är en "Galning"
« skrivet: 13 dec-07 kl 13:17 »
Jag tror att vår Blommetupp har fått "tupp-juck" :-X

Att han galer ibland tycker jag bara är trevligt, men han galer mitt i nätterna. :o
Här är några tider har jag hört honom. (Jag sover trots allt ibland ;))
23.20, 00.05, 01.15, 04.15.
Han galer i tid och otid på dagen också.

Vi har inget extra ljus någonstans. Inte ens gårdslampan lyser på nätterna.Det ända ljus som finns i stallet på natten är skenet från två värmelampor.
Vi har inga andra tuppar i närheten heller. Jag har i alla fall inte hört någon.
Jag tycker lite synd om hästarna och minigrisarna som blir väckta mitt i natten av tuppen. :-\

Hur ställer man klockan på en tupp.  ??? ;D
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

CatrinPlommon

• singdudeldej!
    • Uppland
    • www.catrinplommon.blogspot.com
Re:Vår tupp är en "Galning"
« Svar #1 skrivet: 13 dec-07 kl 13:41 »
Så där gör min Blommetupp också.
Jag är helt säker på att dom gör så när dom blir oroliga, t.ex att dom tror att dom hör andra djur som stryker omkring utanför. Att han vill tala om för busarna utanför att:-kom inte hit, här finns en stor o stark tupp!
4-barns mamma som älskar djur och livet på landet. Ägare till 3hundar, 3 katter, 2 kaniner,4 tuppar, 11 hönor, 3 leopardgeckos, akvariefiskar, vandrande pinnar och fodersyrsor...

Prosit

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 13 dec-07 kl 19:49 »
Ni kanske har möss som piper omkring honom?

Det var någon här som hade en tupp som gol när termometern pep pga att temperaturen gick under 0 grader. Kan det finnas något som piper?
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #3 skrivet: 13 dec-07 kl 19:59 »
Det enda som skulle kunna pipa är kycklingarna som är ca 10 veckor nu.
Men dom bor alla tillsammans.
Minigrisarna kan visserligen också gnälla och pipa lite, men de sover på nätterna.
Möss har vi inga längre sen vi skaffade oss katterna. ;)
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Skojarbråten

« Svar #4 skrivet: 13 dec-07 kl 20:13 »
Mina tuppar gal också lite då och då om nätterna. Har inga Blomme dock, men en hög andra raser som uppenbarligen gör likadant.

Tror som simsalabim att de hör ljud utifrån (eller inifrån) och försöker sig på en skrämseltaktik. Jag har heller inga nattliga elektroniska ljud inne i stallet, det måste vara något annat.

De kanske inte ens hör något, vill bara verka som om de har koll? Inte första gången när det gäller tupp i så fall! :)

De är duktiga som låter, tycker jag.
Antingen så finner vi en väg eller så gör vi en.

Dela detta:

* Inloggade just nu

555 gäster, 3 användare (1 dolda)
Documentcvd, eka

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser