Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Maedi-Visna och livdjur  (läst 1209 gånger)

Anne_J

• Gäst
Maedi-Visna och livdjur
« skrivet: 29 nov-07 kl 07:36 »
Hej!
Jag tittade på veterinärerna i gårkväll och jag uppfattade det som veterinären sa att man måste Maedi-Visna testa fåren om man ska få sälja livdjur - stämmer verkligen detta eller missförstod jag det han sa?

birgit

• Gäst
Re:Maedi-Visna och livdjur
« Svar #1 skrivet: 29 nov-07 kl 08:12 »
Vet inte om det är lag precis, men det är strävan som SJV har att alla livdjur skall testas. Så det kommer. Så är det ju på ko sidan.

Martin S

« Svar #2 skrivet: 29 nov-07 kl 08:49 »
Man kan fortfarande stå utanför programmet om man vill. Men som Birgit säger: skärpning kommer troligtvis.
Och hur som helst bör man vara med i programmet.
Om man har en liten besättning och säljer några djur till en annan liten besättning i närheten, finns det möjlighet att gå med gemensamt. Då kan man lättare uppfylla kraven på 5 djur över 3 års ålder.
Ytterligare frågor besvaras av djurhälsovården i Kalmar, tlf. 0480-57340
« Senast ändrad: 29 nov-07 kl 08:50 av Martin S »
Dansk invandrare sedan 2000. Inte helt felfri svenska, men jag försöker... Har haft värmlandsfår i Skåne sedan 2005.

Anne_J

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 29 nov-07 kl 08:54 »
Tack snälla för svaren!

/Anneli

Dela detta:

* Inloggade just nu

534 gäster, 3 användare
William, eliesandberg, Humleblomster

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser