Kanske du vill dela med dig lite av dina erfarenheter, hur var det? Vad var det som gick fel med ditt"ny bygge"? Hur skulle du ha gjort? Jag blev lite nyfiken.
Gärna

Det började bra med att jag kom i kontakt med några som redan bode i skogen och några som var på väg ut. Tillsammans med de så var vi på "läger" ute i skogen ett par gånger under primitiva förhållanden och hade trevligt. Under tiden så hade en tanke slagit mig "varför bo i skogen i sverige när jag kan resa runt och bo i skogen i lite varmare länder".
När det var dags att flytta ut så hade jag gjort "planer" (inga alls) och var "redo" (inte alls). Jag liftade runt i europa i 5 månader och kom i kontakt med många alternativa människor och samhällen, mycket lärorikt och trevligt.
Efter resan så bo satte jag mig i lägret som jag varit på tidigare, där bodde jag i ca 1 ½ månad. Tog det lungt, hög ved, dumpstrade mat och anpasade mig till sverige igen
Var ganska schysst eftersom det mesta fanns det, en hydda, lite böcker, redskap, kamin, så jag hade det ganska bekvämt.
Sen bestämde jag mig för att bygga ett eget ställe och kom i kontakt med några som flyttat från nackareservatet efter mordbränningarna. (kolla in
http://www.mamamaa.org/mambo/ ).
Jag bode i ett vindskydd som scouterna byggt

i 1-2 veckor tills jag lyckats bygga en primitiv kåta av något okäntslag. (Första bilden, tog 7 dagar att bygga, ca 1 - 4 timmar per dag.)
Men det vart för mycket kondens på insidan och för rökigt, så jag byggde om den lite (3:e och 4:e bilderna).
Det är fortfarande för rökigt, men mycket mindre kondens mest p.g.a. att det är två lager plast.
Jag hade tur, det ligger en soptipp i närheten där jag kunde hämta en massa trevligt, som maddrasser, kuddar, köksatteraljer.
Nu bor jag i en väns lägenhet tills det blir lite varmare så jag kan bygga nytt. Inte så mycket fel på byggnaden, mest p.g.a. att det var för mycket människor i den skogen (inte skogs folk, förutom de 2 andra som bor där i sin jordkula

).
Ett par tips till andra som funderar på att flytta ut:
- Om ni har möjlighet bygg klart innan ni flyttar ut, kan bli lite väl kämpigt annars.
- Testa att bo där i minst 3-6 dar i sträck innan ni flyttar ut helt.
- Var ganska säkra på platsen.
- Skaffa en skorsten till eldstaden eller kaminen, är ett helvete att laga mat och värma sig annars. Man tappar lusten helt att laga mat eller gå upp ur sovsäcken när hela "huset" blir fullt av rök när man tänder en eld.
- Glöm inte alla bisysslor så som tvätta kläder, tvätta er själva, hänga blöta kläder, ett bra sätt att organiser och lägga allt på d.v.s. kastruller, mat, kläder, böcker, ved, osv. Det räcker inte bara med att ha värme, tak och eld. Inte i längden i alla fall. Det blir sjukt jobbigt att inte kunna tvätta kläder, duscha, ha torra kläder osv. Allt blir en pina och man kan lätt tappa lusten och ge upp (hände mig, delvis därför jag är i en lägenhet just nu

)
Men glöm inte bort:
- Man kan alltid bygga igen och pröva om.
- Varje misstag bär med sig en lärdom.
- Ha KUL KUL KUL och njuuuuut av skogen

Om ni undrar något annat är det bara att fråga på. Om ni vill komma i kontakt med andra som redan bor i skogen kolla in:
http://www.vildvaxande.orghttp://www.mamamaa.org/mambo/ <-- de befinner sig i en skog inärheten av Huddinge och söker fler som vill bosätta sig där, de är mycket varma och trevliga så tveka inte att kontakta de.