Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsbajs, el. "Hur mår mina höns?"  (läst 7066 gånger)

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
Hönsbajs, el. "Hur mår mina höns?"
« skrivet: 19 nov-07 kl 16:34 »
Det här är väl inte det trevligaste ämnet  :P, men ack så viktigt. Man kan ju "läsa" hur djuren mår genom att studera dess avföring.
Hönsbajs är jag dock ingen expert på ;D och jag skulle vilja ha lite hjälp.

Ibland hittar jag sega, smetiga, senapsgula slembobbor som luktar extremt fränt och illa. Är det normalt och i så fall vad "betyder" det?
Eller har mina hönor brist av någonting.

Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Margit

• Gäst
Re:Hönsbajs, el. "Hur mår mina höns?"
« Svar #1 skrivet: 19 nov-07 kl 17:25 »
Jag tror det är blindtarmstömningar...mina lägger också sådana emellanåt fast inte så slemmiga, men de stinker verkligen... :o

Cizzi

• Anders, Faverolletupp
« Svar #2 skrivet: 19 nov-07 kl 17:32 »
Så där ser det ut ibland :-\, jag tror nog att det är normalt för mina höns mår bra iallafall :)
MVH Cizzi
Bor med sambo och son och djuren, två Schäfer damer,två katter mor och son,akvariefiskar och höns, Faverolle,laxfärgade och svarta,Holländska vithättor,svarta,vit,blå och blå/spättad,RIR,Araucana,blandade färger,Marantupp,blå/koppar och blandraser

rina

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 19 nov-07 kl 21:41 »
Dina höns mår bra ibland hittar man sån bajs....dom tömmer blindtarmen har jag fått lärt mig av en "hönsakadorra"

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #4 skrivet: 19 nov-07 kl 23:23 »
Skönt att höra att det inte var något "fel" på dom.
Jag tackar så mycket för era svar.
Nu kan jag lite mer om djurens bajs.  :P ;D
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

434 gäster, 1 användare
skogaliten

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser