Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dvärggetter  (läst 1310 gånger)

Elice

Dvärggetter
« skrivet: 18 nov-07 kl 19:24 »
Hej, jag har fastnat för afrikanska dvärggetter och ska skaffa två eller tre stycken senare i vår ;D Ska börja rusta upp där de ska vara och det är därför jag tänker fråga

1. Hur kallt kan det vara på vintern? Behöver jag sätta in värme där inne? Det är ingen värme över huvudtaget där för tillfället, så det kan ju bli ganska kallt där inne även om jag bor på Öland.
2. Kan de vara ute på dagarna när det är vinter om de är inne om nätterna, eller fryser de?
3. Behöver de något sol/regnskydd eller liknande i hagen (under sommaren) eller räcker det med att de kan gå in och ut som de vill genom en öppning i väggen?
« Senast ändrad: 18 nov-07 kl 19:32 av Elice »

Sajjbertjorven

• www.getter.se
    • www.getter.se
Re:Dvärggetter
« Svar #1 skrivet: 18 nov-07 kl 20:21 »
1. Hur kallt kan det vara på vintern? Behöver jag sätta in värme där inne? Det är ingen värme över huvudtaget där för tillfället, så det kan ju bli ganska kallt där inne även om jag bor på Öland.
2. Kan de vara ute på dagarna när det är vinter om de är inne om nätterna, eller fryser de?
3. Behöver de något sol/regnskydd eller liknande i hagen (under sommaren) eller räcker det med att de kan gå in och ut som de vill genom en öppning i väggen?

1. Du behöver inte sätta in värme alls - de klarar sig bra med vindskydd och regnskydd - gärna dock ett litet "hus" fyllt med exempelvis halm så håller de värmen bra (Trots att du bor på min "hemmaö" där fåken ibland är rätt bister...)
2. De vill/bör vara ute på dagarna
3.. Det räcker med en öppning i väggen så väljer de själva om de skall vara ute eller inne.
4. lycka till med dina kommande getter  :)
20 Dvärggetter och några Dvärgvädurar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

513 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser