Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad her ni för nät?  (läst 1348 gånger)

ela84

Vad her ni för nät?
« skrivet: 14 nov-07 kl 14:02 »
Vi hade sånt här när man sätter på buskar och träd för att fåglarna inte sla komma åt fruckten, spänt öber hönsgården.
Men nu när de komm 15cm snö rasade hela hönsgården.
Så vad har ni för nått som håller rovfåglarna borta?
Dar dyslexi
Fånga dagen med ett leende

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
Re:Vad her ni för nät?
« Svar #1 skrivet: 14 nov-07 kl 16:22 »
Vi har kycklingnät, och snön har lagt sig så snällt ovanpå så hönsgården är nästan snöfri, tyckte det var bra först men som du säger blir det ju tungt och kanske rasar nätet in. Jag måste nog gå ut och ta bort snön!
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

rina

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 15 nov-07 kl 21:12 »
Jag har hönsnät som tak i alla gårdar det är ett måste här där jag bor för här finns rovfåglar...det är ganska dyrt men väl värt det när det är klart och man slipper vara orolig för höken ska ta dom...han är ju hemsk då han äter på djuren medans dom lever har hittat en höna som hade halva bröstet uppätet men hon kom springande mot mig...fy det vill jag aldrig se mer....men sen blev det hönsnät på alla gårdar här efter detta...då hade jag bärnät över den gården....

ela84

« Svar #3 skrivet: 15 nov-07 kl 22:19 »
Menar du att höken tog hönan i hönsgården som du hade bärnät på :o
Måste nog tänka om då.
Har ni brant lutning på nätet då, för att inte snön ska tynga ner då?
Dar dyslexi

rina

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 15 nov-07 kl 22:36 »
Höken dök ner i näten och det blev ett hål där...men den tog ju sig inte ut...men den hann göra skada.... Nu med riktigt hönsnät måste man ju bygga mera stöd för nätet
ett väldigt jobb när man har stora gårdar blir det ju....men säkert !!

ela84

« Svar #5 skrivet: 16 nov-07 kl 13:09 »
Har du e plant eller i lutning?
Dar dyslexi

Dela detta:

* Inloggade just nu

329 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser