Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lurad!  (läst 1249 gånger)

Falin

• -
Lurad!
« skrivet: 09 nov-07 kl 16:53 »
Jag var säker på att ingen av honorna var dräktiga, och tänkte göra ett nytt försök att para om några veckor.
Idag skuttade det plötsligt ut en liten kaninunge ur ena boet!  :D
Nu sitter jag otåligt och väntar på att få gå hem från jobbet, så att jag kan se om det finns fler ungar i boet.

Potatisblomma

• Södermanland
Re:Lurad!
« Svar #1 skrivet: 09 nov-07 kl 17:37 »
 :o  ;D

Jag hade en hona som bara hade fyra ungar.... efter ett par veckor visade det sig vara nio!!! Vet inte var hon hade gömt dem.
Landsflykting i storstan...

Falin

• -
« Svar #2 skrivet: 10 nov-07 kl 09:31 »
Ja, det ska bli spännande att se hur många ungar som dyker upp. Igårkväll såg vi i alla fall två, kanske tre. Jag ställde in en bolåda som inte går att öppna till just den honan, eftersom hon inte var dräktig....  ::)
Frågan är ju nu hur gamla de är.  :-[

Gräbban

• -
« Svar #3 skrivet: 10 nov-07 kl 09:39 »
Brukar dom inte va runt tre veckor när dom lämnar boet?
Är det vit lant du har?
Har sett dom. Fast det var mörkt...
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #4 skrivet: 10 nov-07 kl 09:49 »
det är ju kul när man blir lurad på de hållet.....
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Falin

• -
« Svar #5 skrivet: 10 nov-07 kl 12:28 »
Jo, vår gissning är att de är 2-3 veckor gamla. Vilket gör det ännu pinsammare att jag inte sett något...  :-[ Men när jag hade bestämt mig för att hon inte var dräktig så sammanföll det med installningen av djuren, och det tog all fokus.

Det är NZ, pappan är svart och mamman vit, just nu ser ungarna ut att vara viltgrå.

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #6 skrivet: 10 nov-07 kl 20:44 »
Är det honorna du köpte av mig? Kul att du kommit igång med ungar nu!
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

Falin

• -
« Svar #7 skrivet: 11 nov-07 kl 09:20 »
Ja, det är dom! Och pappan har jag köpt av klorofyll, så det är Alternativ-ungar rätt igenom.  ;D

klorofyll

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 11 nov-07 kl 18:26 »
Grattis till kaninbäbisarna! Bra att Jarl sköter sej!
Hälsn från Klorofyll

Dela detta:

* Inloggade just nu

530 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser