Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vilken ras i nya hönshuset?  (läst 5565 gånger)

Hönsmamma

Re:vilken ras i nya hönshuset?
« Svar #20 skrivet: 08 nov-07 kl 19:29 »
 :-[Jag rekomenderar Jersey Jätte.... en stor rund svart höna som värper i stort sätt året om och är lugna och väldigt trevliga att ha och göra med.
Att dom dessutom värper väldigt goda ägg är ännu ett +
Australorp, Brahma och Faverolle är också trevliga
Jag & gubben har bland annat: Ancona, Araucana, Australorp, Brahma, Brakel, Faverolle, Friesen, Fönix, Hollende hoens, Holländska Vithättor, Isbar, Jersey Jätte, Kochin, Lohmann, Maran, Millie Fleur, Silke, Svarthöns,Sussex, Wyandotte,
Mysk-ankor och Kinesiska knölgås, Amerikansk gul gås och katte

stallfrösvi

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 09 nov-07 kl 17:57 »
Min mamma har masser olika raser
bland annat chinchilla , chabo , choccin m.m kan inte alla men ja kan ta reda på dt ....

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #22 skrivet: 09 nov-07 kl 19:23 »
Min mamma har masser olika raser
bland annat chinchilla , chabo , choccin m.m kan inte alla men ja kan ta reda på dt ....

Chinchilla   :o
Finns det en hönsras som heter så?  ???
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Södergården

• Ann-Charlott och Börjes hemsida
« Svar #23 skrivet: 09 nov-07 kl 20:04 »
Fundera igenom vad du vill ha ut av dina höns och skaffa sedan information. Till sist åker du runt på studiebesök och annonser och ser vad du faller för.

Ibland tycker jag det är så att vissa raser kommer till en och man lyckas med allt man gör med dem. Vissa anddra kan man kränga ut och in på sig själv, men det blir inte bra i alla fall.
Antwerpen, Araucana, Barnevelder, Blomme, Dvärgkockin, Faverolle, Isbar, Lohman, Maran, Minorka, Silkeshöns och Sussexhöns.

saint206

• Småland
« Svar #24 skrivet: 12 nov-07 kl 19:10 »
har hittat en ras nu som är såååå hinmla fin... sumatra heter den visst... men det verkar inte vara en jättevanlig ras direkt... nån som vet något om den?? hittar inte alls mycket..
someday i hope you get the chance to live like you were dying..

orloff

• Gäst
« Svar #25 skrivet: 12 nov-07 kl 19:22 »
Du har väl inte missat Silkeshönsen?   :P Både bra ruvare och värpare + lugn och trevlig.  :-[
Finns en del Sumatra i Skåne och även någon i Knallebygden tror jag ha.

saint206

• Småland
« Svar #26 skrivet: 12 nov-07 kl 22:25 »
har sett silkeshöns, men jag tycker dom ser ilskna ut.. :-[
jag har hittat en höna av sumatra här och en tupp på blocket som kanske är kvar om man har tur... men frågan är hur jag ska få hönepönan från ludvika till mej??
someday i hope you get the chance to live like you were dying..

Dela detta:

* Inloggade just nu

547 gäster, 2 användare
Radar, Asger

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser