Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kitty & jag......  (läst 1185 gånger)

**Sofielund**

• Västergötland
    • ***Sofielund***
kitty & jag......
« skrivet: 04 nov-07 kl 16:16 »
va ute i trädgården i två timmar
jag räfsade löv o hon satt på en gren i äppelträdet o spanade på de andra hönsen. ;D

jag gick in o kokade lite te o kitty satt kvaro väntade men när jag kom ut igen såg jag att hon hoppat  ner o satt lungt o fint i rabatten.

glad blev jag att hon vågade själv gick in för att hämta mitt te :D

då hände något förskräckligt.  :o nästan alla 15 hönso tuppar va som hökar på henne släppte koppen sprang ut barfota för att rädda henne.

lyckligtvis hann jag i tid hua mig kunde gått riktigt illa.

så nu är hon inne igen o springer efter en hela tiden

just nu när jag skriver sitter hon  på min axel ;D

varför ska dom vara så elaka ???  >:(???
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

Taggis

• vänner
Re:kitty & jag......
« Svar #1 skrivet: 04 nov-07 kl 18:35 »
Dom kan vara riktigt sura & elaka emellanåt  :P.Har själv en liten höna som vi tagit hand om sen hon var helt ny ,Knytet , :-*& jag är själv lite orolig för hur det ska gå med dom andra hönsen & henne, har bara haft henne ute när jag varit med.Så hon bor fortfarande inne hos oss & ett tag till.
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

CatrinPlommon

• singdudeldej!
    • Uppland
    • www.catrinplommon.blogspot.com
Re:kitty & jag......
« Svar #2 skrivet: 05 nov-07 kl 16:35 »
som sagt, dom kan vara riktigt elaka mot nya medlemmar. Extra svårt är det när man sätter in 1 ensam, är det flera nya brukar det gå lite bättre. Som det är nu så har dom ju bara Kitty att hacka på...
4-barns mamma som älskar djur och livet på landet. Ägare till 3hundar, 3 katter, 2 kaniner,4 tuppar, 11 hönor, 3 leopardgeckos, akvariefiskar, vandrande pinnar och fodersyrsor...

Dela detta:

* Inloggade just nu

554 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser