Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sjuk kanin ?  (läst 884 gånger)

lejonkanin

Sjuk kanin ?
« skrivet: 04 nov-07 kl 12:38 »
hej . en av mina kaniner som komm i sommras tror jag är sjuk . han går fortfarande med sin syster . han har varit väldigt smal på sistone men för ca 2 dagar sedan så blev hans mage hård som en boll !  och nu idag så har han diaré. sak jag flytta honan så hon inte smittas om det e ngt eller vad tror ni det kan vara , vill inte mista han . :-\
hej jag har famil,fem kaniner,får,kräldjur,hönd,hund,katt Mm bor på landet. ;)

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
Re:Sjuk kanin ?
« Svar #1 skrivet: 04 nov-07 kl 17:29 »
utan att vet vad det kan vara så skulle jag nog flytta honom till en egen bur. fast om det är smittsamt så har hon säkert redan fått det. jag hade kanksne valt att flytta henne. eller om du flyttar honom, mocka väldigt rent i boxen.
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 04 nov-07 kl 17:34 »
Om man flyttar bort den friska och mockar rent i den andra buren, så brukar åtminstonde den friska klara sig. Bäst om du kan byta bur till bägge och sanera den gamla buren innan användning, för säkerhets skull.
Landsflykting i storstan...

lejonkanin

« Svar #3 skrivet: 04 nov-07 kl 18:20 »
Tack så mycket , men han har ju diaré . kan man ge han något då? så han blir bra i magen :D
hej jag har famil,fem kaniner,får,kräldjur,hönd,hund,katt Mm bor på landet. ;)

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 04 nov-07 kl 19:17 »
Tack så mycket , men han har ju diaré . kan man ge han något då? så han blir bra i magen :D

Avsvalnat kamomillte, eller färsk kamomill (om den finns i trädgården och inte frusit bort) eller grodblad. Annars bara hö.
Landsflykting i storstan...

Dela detta:

* Inloggade just nu

530 gäster, 2 användare (2 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser