Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fikon godis?  (läst 2129 gånger)

kanindiddi

Fikon godis?
« skrivet: 26 okt-07 kl 14:17 »
Hej jag har gett lite fikon till en av mina kaniner som test för att se om det kan användas som lite godis då och då. Han älskar det! jag undrar om det kaninen blir lös i magen av det för jag vet att människor blir det om man äter för många.  :-\

Potatisblomma

• Södermanland
Re:Fikon godis?
« Svar #1 skrivet: 26 okt-07 kl 14:22 »
För mycket är nog inte bra oavsett om man är människa eller kanin  ;)

En godisbit då och då kan inte skada. Jag köpte en massa fikon på rea efter jul. De fick kaninerna som lite "godnatt-godis". Mycket uppskattat!!!
Landsflykting i storstan...

kanindiddi

« Svar #2 skrivet: 26 okt-07 kl 14:26 »
hehe det var så jag tänkte :)

ledup

« Svar #3 skrivet: 28 okt-07 kl 18:31 »
Lite onyttig kunskap men :Fikon innehåller höga halter av kalcium om någon skulle behöva lite kalcium till något, ofta äts det bra oxå av de flesta djur eftersom de är så söta... Mer fikon till folket!!

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #4 skrivet: 28 okt-07 kl 18:42 »
Lite sött kanske man kan ge, men det ska vara lite.

För mycket lättsmält socker kan medföra att vissa bakterier i kaninens mage blir för många. Har man otur kan de vara av en sort som producerar gift och kaninen blir sjuk.

Kanske man ska minska på kolhydratrikt kraftfoder om man regelmässigt ger sötsaker.

Edgar

Dela detta:

* Inloggade just nu

627 gäster, 3 användare
simon.arvestrand, Nataks, RickardR

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser